לאחרונה, אייל גולן דוגל בלא מעט חיבורים, דואטים אם תקראו לזה כך. זה החל במופע המשותף עם שרית חדד לפני כמה שנים ולאחרונה עם אתניקס (החזרת עטרה ליושנה) ובשנה האחרונה גולן הקליט דואט עם בתו של אלין ( "תמיד בשבילך"), עומר אדם ("מזל") ואיתי לוי ("חתונת השנה"). הדובדבן שבקצפת, אם אפשר לקרוא לזה כך, הוא אלבום המחווה לזהר ארגוב בו החייה גולן ב"סיאנס" מוזיקלי את קולו של "המלך" והקליט עימו אלבום דואטים שנשמע יותר "מת" מאשר "חי" (אבל זו דעה אישית נטו, כמובן).
גם משה פרץ, הקולגה של גולן, הקליט לאחרונה גם מספר דואטים שהבולטים בהם הוא "רק רוצה לרקוד" (עם עומר אדם) ולאחרונה "היינו שניים" (עם נסרין קדרי) ששיחקו לטובתו (ובצדק). היום (חמישי) בהפתעה מוחלטת (למרות שרצו שמועות על כך בווטסאפ כבר לפני מספר ימים), החליטו השניים לשחרר שני דואטים חדשים - אחד מקפיץ ואחד שקט. השניים יצרו את השירים יחד עם אבי אוחיון, כשיעקב למאי על ההפקה המוזיקלית.
אמנם, יותר מדי דואטים וניסיונות להמציא את הגלגל הזה מחדש זה טו מאץ' לכל אוזן ולמרות שהניסיון הזה נשמע על פניו כמו גימיק טוב בכדי לייצר באזז על מנת לשמור על מידה של רלוונטיות, בייחוד בעידן שדואט פרסומת של עומר אדם וגידי גוב לשיר ישן של אברהם שלונסקי "שבר" את הרשת, נתתי "צ'אנס" להתמכר לשירים. השיר עימו התחלתי את מסכת ההאזנה הוא "הולכים להשתגע", שיר דאנס פופ קצבי אך לא קליט, די מונוטוני וחוזרני שפזמון הדגל שלו נכתב כנראה על ידי "גאוני הדור" גולן, פרץ ואוחיון והוא הולך כך: "והלילה איזה לילה כולם עולים למעלה, בקצב אחד קרוב קרוב קרוב, איזה לילה כולם עולים למעלה, תרימו את היד קרוב קרוב קרוב".

אין לי שום תלונה כלפי המילים הרדודות כי הדגש בשיר מלכתחילה הושם קרוב לודאי (אני מקווה) בעיקר על המוזיקה המרקידה. עם זאת, היא די מתפספסת שכן הפזמון לא מרים מספיק לבתים ודי מתפספסת התחושה שמדובר בלהיט שטח חדש (על אף שהשיר בודאי יגרוף מיליוני צפיות ביוטיוב). לעג לאינטליגנציה של המאזינים.
לעומת זאת, מצאתי עצמי פעור פה, מצומרר ונרגש לשמע הדואט השני ה"שקט" של השניים - "המילים החסרות". השיר הציג בין היתר בגרות טקסטואלית העטופה במלודיה מעולה ונוגה המשרתת היטב את ההרמוניות הקוליות של השניים, שמבצעים את השיר באהבה נטולת "אגו" יצירתי. כבר מהשנייה הראשונה, הוא נשמע כאחד הלהיטים הגדולים שייחרשו הקיץ בתחנות הרדיו ובמועדונים השונים, ובהחלט "מציל" את הניסיון של השניים להקליט יחד ולוקח את כל הקופה.
השניים מגישים בביצוע את הכנות הטוטאלית שלהם והרומנטיקה האמיתית הנצורה בליבם אל לב המאזין ולא רק שמצליחים לגעת ולקלוע בול בלב, הם גם מוכיחים לנו ובעיקר לעצמם שכשהם רוצים – הם יכולים לעשות זאת כמו שצריך.