נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) כי לפי מיטב ידיעתו הפסגה המתוכננת עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און תיערך כמתוכנן. "קוריאה הצפונית מדברת איתנו על לוחות הזמנים מכאילו לא קרה כלום", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן במהלך פגישה עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג. 

הנשיא האמריקאי אמר כי ממשלו לא מעוניין בפירוקה של פיונגיאנג מנשק גרעיני על בסיס המודל שבו פורקה מנשקה לוב של מועמר קדאפי. היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון אמר בתחילת השבוע כי וושינגטון מעוניינת ב"מודל הלובי", מה שעורר בתגובה איום מהתקשורת הצפון קוריאנית לבטל את השיחות. 


הנשיא אמר כי ההסכם שהוא מעוניין בו יגן על קים. "הוא יהיה שם, הוא ינהל את ארצו, ארצו תהיה מאוד עשירה", אמר טראמפ. "המודל הלובי היה מודל שונה מאוד. אנחנו ריסקנו את המדינה הזאת". כזכור, משטרו של קדאפי הסכים ב-2004 לדרישת ארצות הברית להתפרק מנשק להשמדה המונית. קדאפי הופל מהשלטון ב-2012 במרד שגובה על ידי כוחות נאט"ו. 
אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית
אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית

טראמפ אמר כי המודל הלובי יהיה רלוונטי רק אם לא יהיה ניתן להגיע להסדר עם קוריאה הצפונית. "אנחנו לא יכולים לתת למדינה הזאת להחזיק בנשק גרעיני. אנחנו פשוט לא יכולים לעשות זאת", אמר הנשיא האמריקאי. טראמפ הוסיף כי אם הפגישה תקרה אז "היא תקרה" ואם לא, ארצות הברית תמשיך הלאה לדבר הבא. 



לפני כיומיים דיווח האתר "דה היל" כי תמונות לוויין מראות שקוריאה הצפונית החלה לפרק את אתר הניסויים הגרעיניים שלה. ארגון המעקב האמריקאי המוביל "38 נורת'" דיווח כי "לאחר דיווחים ראשוניים על תוכניות לאפשר לאנשי תקשורת לפקח על סגירת אתר הניסוי הגרעיני פונגאיי-רי, תמונות לוויין מה-7 במאי מוכיחות כי פירוק האתר כבר החל".