שבועות בפתח וכך גם השרב. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן אורן דוידוף מסר כי היום תימשך ההתחממות ויהיה שרב כבד בכל הארץ.


מידות החום בירושלים יגיעו ל־35 מעלות, בתל אביב ל־39, בחיפה ל־37, בטבריה ובבית שאן ל־41, בים המלח ל־44 ובאילת ל־41. בצפון ובהרים ינשבו בבוקר רוחות מזרחיות ערות, עם משבים שעשויים להגיע ל־50־70 קמ"ש, בעיקר בהרים. מהצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף עם משבים במהירות של כ־40־50 קמ"ש.



מחר צפוייה ירידה של 3־5 מעלות לאורך החוף, אבל ברוב האזורים בארץ ימשיך להיות חם מהרגיל עד שרבי. ביום ראשון צפוייה ירידה נוספת של 2־4 מעלות ברוב האזורים, אבל עדיין יהיה חם מהרגיל עד שרבי. גם ביום שני יימשך גל החום הקיצוני ולא יהיה שינוי מהותי במידות החום.



גל החום הכבד כבר גרם אתמול לשריפות באזורים שונים בארץ, ובשירותי הכבאות וההצלה נכנסו לכוננות מוגברת. בצהריים השתוללה שריפה בשדה קוצים גדול במושב מגשימים. עשרות כבאים מנעו את התפשטות האש למטעים ולמבנים. שריפת קוצים גדולה נוספת פרצה במושב נורדיה, לא הרחק מהחממות והבתים במושב.



עשרות צוותים הוזנקו במהלך היום לטיפול בשריפות גדולות שפרצו באזור מיוער ליד כפר עזה, במושב איתן ובאזור מושב לכיש, לשם גם הוזנקו שישה מטוסי כיבוי לסייע בהשתלטות על הלהבות המשתוללות.



מטוסי כיבוי גם הוזנקו לסייע בהשתלטות על שריפה גדולה שפרצה בנחל הבשור. בשל עומס החום הקיצוני נחל דרגה תחתון ייסגר היום ומחר למטיילים.


בינתיים, בעשרות קיבוצים, מושבים ואתרים נערכים לקראת חגיגות הביכורים המסורתיות לרגל חג השבועות. בין האירועים הבולטים: ביישובים שונים בעמק יזרעאל יתקיים פסטיבל חלב ודבש, במרחב הכפרי שמסביב ליער בן שמן, בחבל מודיעין, ייערך פסטיבל "חגיגה בלבן" ובעין זיוון וביער יתיר יחגגו את תחילת עונת קטיף הדובדבנים.



בצריף בן־גוריון בשדה בוקר יעברו מסע מהתנ"ך עד לרובוטים עתידיים המלווים בדוד בן־גוריון, שהיה מחובר מאוד אל העבר, אבל תמיד חשב על העתיד.


בגן החיות התנ"כי בירושלים יחגגו עם בעלי החיים שנולדו בשנה החולפת בגן החיות, ובאילת תתקיים מסיבת מים לכל המשפחה בביאנלה לאומנות.


ברחבת הכותל המערבי תתקיים בליל שבועות הקריאה המסורתית של מגילת רות, עד אור הבוקר. בחווה החקלאית בפארק הירקון יתקיים האירוע המסורתי של ביכורים לשבועות, שיכלול פעילויות לכל המשפחה.