שורה של פיצוצים נשמעו היום (שישי) סמוך לשדה התעופה הצבאי בחמה, שבצפון סוריה. על פי דיווחים מסוריה, המבנה שנפגע הוא מחסן נשק. הגורם לפיצוץ עדיין לא ידוע, אולם על פי דיווח בסקיי ניוז בערבית, הפיצוצים הם תוצאה של תקיפת מערכות נ.מ. איראניות. 



האפשרות הראשונה שעולה על הפרק היא שתקיפה ישראלית גרמה לפיצוצים, בעיקר לאור האירועים האחרונים בסוריה, אולם על פי דיווחים אחרים, ייתכן שהחום הכבד הוא שגם לפיצוצים. גורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות הלבנונית "א-נשרה" כי הפיצוצים במצבורי הדלק והתחמושת של השדה הם כתוצאה מתקלה טכנית ולא כתוצאה מתקיפות אוויריות.



עם זאת, עדי ראייה אמרו למספר כלי תקשורת כי מדובר בתקיפה אווירית.עוד דווח ברשת סקיי ניוז בשפה הערבית כי עשרות איראנים וסורים נפגעו בסדרת הפיצוצים שאירעה במקום. עוד נטען כי המשטר הסורי העביר מהמקום מספר מסוקים וכלי טיס. עיתונאים סורים טוענים כי מספר ההרוגים עומד על לפחות 60 ובסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי 11 נהרגו וישנם עוד עשרות נעדרים - סורים ובעלי בריתם.



סרטונים מהאזור שעלו לרשתות מראים עשן סמיך המיתמר מהבסיס. על פי המרכז הסורי לזכויות אדם, הבסיס משמש להמראת מטוסי קרב שתוקפים את המורדים בסוריה באזור חמאווי ואידליב. 


בשבוע שעבר תקפה ישראל במדינה השכנה בעקבות ירי רקטות של כוח קודס לעבר ישראל. בין המטרות שהותקפו היו ארבעה אתרי מודיעין איראניים שהותקפו בתל קליב, תל ע'רבה, תל מקדד ותל נבי יושע, מתחם צבאי של כוח קודס של משמרות המהפכה שהותקף בכיסוואה, ואתר לוגיסטי איראני שהופצץ סמוך לדמשק.