קציני מודיעין לשעבר מישראל, בשיתוף פעולה עם נסיכים ממדינות המפרץ סייעו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנצח בבחירות 2016, כך דיווח היום (שבת) עיתון הניו יורק טיימס. על פי הדיווח, שלושה חודשים לפני הבחירות נפגש בנו של הנשיא, דונלד ג'וניור עם נציג מטעם איחוד האמירויות ונסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, יחד עם ג'ואל זמל, ישראלי מומחה למדיה חברתית.



עוד נאמר בטיימס כי הפגישה נמצאת תחת חקירה של ה-FBI, הבולשת הפדרלית בארה"ב, הבודקת מעורבות של מדינות זרות במהלך הבחירות, כאשר בלב החקירה עומדים הקשרים בין טראמפ לרוסיה. במסגרת החקירה, גבה ה-FBI עדויות בישראל, ואף החרים מחשבים של חברת פסיי גרופ שבבעלות זמל, שנמצאת כרגע בהליכי פירוק.



במהלך הפגישה תיאר זמל את יכולות החברה שלו, המורכבת מיוצאי מודיעין, במניפולציית דעת קהל בעזרת מדיה חברתית. על פי העיתון, הקשר בין חברתו של זמל לקמפיין הבחירות של טראמפ החל בזכות עבודתה של חברת פסי גרופ בשירות חצר המלכות של אחת הנסיכויות באיחוד האמירויות. לאחר שטראמפ נבחר לנשיאות, איש הקשר בין זמל לבין הנשיא שילם לישראלי סכום של כשני מיליון דולר, על פי העיתון. עורך דינו של זמל הכחיש את הדיווח ומסר כי "לא היה קשר בין זמל או החברות ששבעלותו לקמפיין הבחירות בארצות הברית".



על פי החוק האמריקאי, זה בלתי חוקי לממשלות זרות, או אזרחים זרים, להתערב בבחירות בארה"ב.