נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב היום (ראשון) לדיווח ה"ניו יורק טיימס" לפיו סעודיה, איחוד האמירויות וחברה ישראלית הציעו סיוע לקמפיין הבחירות שלו, וקרא לסיום חקירת התובע המיוחד רוברט מולר. "זה כבר באמת מתחיל להיות מגוחך. הניו יורק טיימס הכושל והמושחת (אך לא כושל כמו הילרי המושחתת) עשה ידיעה ארוכה ומשעממת המצביעה על כך שציד המכשפות היקר בעולם לא מצא דבר על רוסיה ועליי ולכן עכשיו עבר לחקור את שאר העולם", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

טראמפ קרא לסיום חקירת מולר ושאל מדוע נסגרה חקירת האימיילים של יריבתו לשעבר מהמפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון, ומדוע לא נחקרה תרומה מבן בריתה של קלינטון, מושל וירג'יניה הדמוקרטי לשעבר טרי מקוליף, לקמפיין הבחירות של אשתו של סגן ראש הבולשת המפוטר אנדרו מקייב לסנאט המדינה. 

 
"באיזה שלב ציד המכשפות הזה שבקרוב יגיע לעלות 20 מיליון דולר, והמורכב מ-13 דמוקרטים כועסים עם ניגוד אינטרסים ושני אנשים שעבדו עבור אובמה במשך 8 שנים ייפסק? הם לא מצאו שיתוף פעולה עם רוסיה, אך הם אינם חוקרים את השחיתות בקמפיין של הילרי קלינטון שמחקה 33 אלף אימיילים, ושילמה לאשתו של מקייב 700 אלף דולר (וירדה מהכוונת של ה-FBI יחד עם טרי מקוליף)", כתב.

הנשיא הוסיף כי החקירה תימשך עד לבחירות לקונגרס בנובמבר על מנת לפגוע אלקטורלית במפלגה הרפובליקנית. הוא חזר על  קריאתו לחקור את השימוש שנעשה תחת ממשל אובמה בצווי ציתות, וכן את השימוש שנעשה במסמך שמומן על ידי קמפיין קלינטון במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות.


גביית עדויות בישראל

ה"טיימס" פרסם אתמול דיווח לפיו בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, נפגש עם ג'ורג' נאדר, שליח של יורשי העצר של סעודיה ואיחוד אמירויות ערב במהלך קמפיין הבחירות של 2016. לפי הדיווח, נאדר אמר לטראמפ ג'וניור כי יורשי העצר מוכנים לעזור לאביו לנצח בבחירות. יועץ אסטרטגי ישראלי בשם יואל זמל נכח גם הוא בפגישה.

החברה שלו, "פסיי גרופ", יצרה תוכנית לעשות מניפולציה ברשתות החברתיות במאמץ לעזור לטראמפ, לפי ה"טיימס". במסגרת החקירה, גבה ה-FBI עדויות בישראל, ואף החרים מחשבים של "פסיי גרופ" שבבעלות זמל, שנמצאת כרגע בהליכי פירוק.

עורך דינו של טראמפ ג'וניור אמר לעיתון בתגובה כי "נאדר ואדם שככל הנראה היה זמל נפגשו איתו לפני הבחירות והציעו לו פלטפורמה לשיווק ברשתות חברתיות. הוא לא היה מעוניין בהצעה ובכך זה הסתיים". עורך דינו של זמל הכחיש את הדיווח ומסר כי "לא היה קשר בין זמל או החברות שבבעלותו לקמפיין הבחירות בארצות הברית".