בית משפט בחיפה שחרר הבוקר (שני) את 19 המפגינים שנעצרו ביום שישי במחאה שנערכה בעיר נגד מדיניות ישראל בגבול עזה. העצורים שוחררו בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים. בהחלטתו ציין השופט את כמות הפצועים הרבה - שבעה מבין העצורים שנדרשו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים. עם זאת, עוכב בשעות אחדות שחרורם של שבעה מהעצורים שחשודים בתקיפת שוטר, כדי שהמשטרה תוכל להחליט אם בכוונתה לערער.

אחרי ששוחררו מהמעצר, ג'עפר פראח ובנו התראיינו על השעות במעצר. ג'עפר סיפר בראיון בכאן ב': "כל אזרח אמור להפגין ואני גאה בכך שהבן שלי הפגין. יש לו בחינת בגרות במתמטיקה ביום חמישי והדבר היחיד שהדאיג אותו בזמן המעצר, זה אם הוא יוכל להיבחן". הוא הוסיף והתייחס בגלצ לכך שרגלו נשברה "הכניסו אותי לתחנת המשטרה ואז ראיתי שהבן שלי מושפל ומלא דם. שאלתי את השוטר למה ובתגובה הוא דפק לי מכה בברך". 
לדבריו, הוא לא סומך על חקירת מח"ש. "גרמו לי נזק נפשי ופיזי", ציין, "יש לי מזל שאותו כתב צילם אותי ושידר את זה". בנו של ג'עפר אמר בגלצ כי "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון לא צריכה לשבור רגל של מפגין כשהוא עצור. המשטרה נהגה באלימות מול אנשים שלא עשו כלום". 
ג'עפר פראח לאחר מעצרו. צילום: תא חד"ש סטודנטים אונ' חיפה


"הוכיתי בחדר המעצר בברך", הוסיף פראח האב. "אני מתכוון לתבוע אישית את השוטר שבעט בי בברך ואת המשטרה. איני סומך על חקירת מח"ש. יש תיעוד שלי צועד במשך דקות על שתי רגליי לפני שהוכנסתי לניידת, אין פה יותר מדי מה לחקור".
 

חבר הכנסת איימן עודה אמר כי "השופט שחרר את העצורים, שלא הייתה סיבה לעצור אותם ובטח שלא למשך שלושה ימים. צריך להבין איך המשטרה מתייחסת אלינו". הוא התייחס לסרטון שבו הוא נראה מקלל שוטרים בבית החולים בני ציון ואמר: "הם מנעו ממני מלדבר עם הרופאים במשך שלוש שעות, שזה בעצם להפריע לי לעשות את עבודתי - וזו עבירה על החוק". הוא סיכם: "זה לא הסגנון שלי אבל לא תקבלו ממני התנצלות".

ח"כ איימן עודה על הקללות לעבר השוטר בבית החולים: "איני מלאך, זה לא הסגנון שלי". כשטריגר היקשה ושאל "אתה מתנצל?", השיב עודה: "לא תשמע ממני התנצלות, השוטר חצוף ועבר על החוק, לא אפשר לי לבקר את ג'עפר".