אשתו של המטפס נדב בן יהודה, שהוכרז כמת לאחר שנפל במהלך טיפוס על הרי ההימלאיה, במטרה להגיע לפסגה השלישית בגובהה בעולם, ולאחר 25 שעות אותר בחיים, תיארה הבוקר (שני) את הסיפור הלא ייאמן של בעלה. בראיון בגלי צה"ל סיפרה לנה בן יהודה כי הוא "הצליח לשרוד בתנאים בלתי הגיוניים לאחר ששהה לבד בקור של עשרות מעלות ללא חמצן, מים ואוכל". 



"עבר עלינו שבוע מאוד קשה, היה כאן מתח מאוד גדול", אמרה בן יהודה בפתח דבריה, והוסיפה: "עכשיו אני ואמא של נדב נמצאות לצדו בבית החולים בקטמנדו. הוא סובל מפגיעות קשות ברגליים ובידיים ומכוויות קור, יש חשש מקטיעה של חלק מרגלו. הוא בהכרה ובקשר ואנו מקווים לקבל אישור בקרוב לחזור ארצה להמשך טיפול לקראת שיקום בארץ".



לטענת בן יהודה, בעלה "הוא מטפס הרים מקצועי, הוא הישראלי שהגיע להכי הרבה פסגות. בעבר הוא טיפס על ההר המסוכן ביותר בעולם, שרק 200 אנשים הגיעו לפסגתו. הוא יצא לטפס על ההר השלישי בגובהו בעולם, ועשה זאת ללא שימוש בבלוני חמצן".



"בשלב של ההגעה לפסגה הוא ומטפס נוסף הגיעו הכי גבוה מבין אלו שלא השתמשו בחמצן. בערך 140 מטרים לפני הפסגה התרחשה הנפילה. הוא נפל בצורה אנכית ונחבל מאוד, ומפה התחילה מסכת של הישרדות מאוד קשה. זה מקום שאי אפשר לשלוח אליו צוות, צריך לשהות בהר הזה במשך חודש וחצי כדי להתאקלם ושמישהו יוכל לסייע לך".



בן יהודה. צילום מסך יוטיוב
בן יהודה. צילום מסך יוטיוב



"בנקודה זו", המשיכה רעייתו של המטפס, "הוא שהה לבד ללא מים ואוכל, ומבלי שאף אחד יכול לסייע לו. הוא אכל קרח. הוא הוכרז כמת על ידי הצוותים בשטח כמה פעמים, במשך כמה שעות, ונאבק על הזמן להיאבק בחיים. לשרוד זה משהו בלתי הגיוני בתנאים האלה".



לדבריה, "אני ישבתי בחפ"ק וקיבלתי הודעה שהוא מת. אני ראש החפ"ק שלו כבר הרבה שנים, ואני הבנתי באיזשהו שלב שמשהו לא בסדר. יש לנו את ההתנהלות שלנו בהרים, ויש שעות שבהן הוא אמור ליצור איתי קשר. ברמה האישית התחלתי להזיע ולחוש צמרמורות. יצרתי קשר עם אנשים ואמרו לי שנדב נצפה במקום מסוים ושהוא בסדר. אחרי כשעתיים הבנתי שיש סיבה לכך שהוא לא עונה לי, ואני מניחה שזה השלב שבו הוכרז כמת".



היא הסבירה כי "צריך להבין שאחרי שהוא הוכרז כמת, במשך כמה שעות הוא ניסה לחלץ את עצמו משם. הוא נאבק, ואחר כך ראו אותו מהמחנה זז. הם חשבו שזו גופה והם לא הבינו איך יכול להיות שהגופה הזו זזה חמישה מטרים מטה. בעקבות כך הגיע אליו מישהו עם אשכול של תרופות וסטרואידים, ונתן לו נשיפות של בלון חמצן נייד. לאחר שעות על גבי שעות הוא הגיע לגובה שמסוק לא היה יכול לנחות בו, והוא לא יכל להמשיך ללכת, אז הוא העביר שם את הלילה. רק יום למחרת המסוק הצליח לרדת לגובה של כ-6,900 מטרים ונדב קפץ לתוך המסוק".