הסערה שפרצה סביב הטענות לגבי היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, נמשכת. ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, לשעבר מפקד מחוז הצפון ויועץ בכיר במשרד מבקר המדינה, התייחס היום (שני) לפרשה בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM: "עד היום האריכו את הכהונה רק לשני מפכ"לים וגם אז היא הוארכה לפחות משנה. חשוב גם לציין שמי שהיה סגן המפכ"ל מעולם לא מונה למפכ"ל". 
לדברי בורובסקי, מפכ"ל מכהן לא צריך לעסוק במי שמחליף אותו גם אם הוא רוצה להמשיך לעוד קדנציה. "תפקידו לפקד על השורות ולבדוק שהמערכת עובדת בצורה תקינה ומסודרת. רוני אלשיך הוא אדם ערכי ולהערכתי הוא לא יכפה את עצמו על המערכת. אם מתקיימת מערכת של חוסר אמון בינו לבין הממונים עליו מדוע שהוא ימשיך לשנה נוספת?".
"שמעתי שהעיתונאי עמית סגל מ'חברת החדשות' צייץ בטוויטר ששישה עיתונאים תודרכו על ידי מקורבי המפכ"ל על מערכת היחסים בינו לבין יורם הלוי. אם זה נכון זו שגיאה קיצונית"", אמר הניצב בדימוס, והבהיר: "נניח שיורם הלוי נפגש עם ראש הממשלה ורעייתו ויחד הם דנו על מחוז ירושלים, אז מה? אין בכך שום פסול". 

 

"כבר ניסו בעבר לפגוע ביורם הלוי", אמר בורובסקי. "הוא אדם שעשה ארבעה תפקידים ונהג נכון כשסירב להיות סגן המפכ"ל. הוא איש עם ניסיון שמבין עניין ואינני חושב שקצין בכיר כמותו צריך להצטדק ולעסוק בסוגיה אם הוא נפגש עם ראש הממשלה ורעייתו במרחק כזה או אחר". 
על הניסיונות להכתים את שמו של ניצב יורם הלוי בקשר לחקירות ראש הממשלה, אמר בורובסקי: "ברגע שהמשטרה מסיימת את החקירה, החומר מועבר לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה. הניסיונות לעשות חיבור בין זה לבין ניצב הלוי הן של מתחרים לתפקיד המפכ"ל שרואים בו אדם עם סיכויים גבוהים להתמנות ולכן מנסים לפגוע בו".
 
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן