קובי פרץ הוא זמר מוכשר מאוד שהצליח בעבודה קשה לחדור למיינסטרים הישראלי עם שלל להיטים והופעה בימתית כובשת. בשנה האחרונה עבר פרץ דרך לא קלה. הוא איבד מעריצים ותדמיתו נפגעה קשות עם כניסתו לכלא. יש שיגידו שרשויות המס השתמשו בזמר כדי לתת דוגמה ולהרתיע מעלימי מס. קשה לקבוע האם פרץ קיבל עונש מידתי או לא, אבל דבר אחד בטוח: הוא שילם מחיר כבד.



כעת, כשנראה שהוא בדרך מחוץ לשערי בית הכלא, נשאלת השאלה האם יצליח לשקם את הקריירה ולהחזיר לעצמו את הקהל שאבד. לדעתי, התשובה חיובית. עד לכניסתו לכלא הצליח הזמר ליצור ארסנל של להיטים שעשויים לסלול את דרכו חזרה ללב הקהל. אם הוא יהיה חכם, אם יסכים ללמוד את הלקח ולא לגלם את תפקיד הקורבן, הוא יצליח להפוך חולשה לכוח ועוצמה. כמבקר מוזיקלי הייתי עד לא פעם לקריירות שגוועו ונולדו מחדש. הסיבה לגוויעת קריירה לא תמיד ברורה, אבל הצמיחה מחדש ברורה כשמש: הקול בראש, תרתי משמש.
 
לעתים אנחנו כבני אדם נדרשים לצמוח ולגדול מעבר לעצמנו ולסיטואציה ולהניח את תחושת העצבות והקורבנות בצד. לכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה ואפילו שלישית. קובי, אתה בחור חכם ומוכשר. קח אחריות. אל תאשים אף אחד בכישלונך. תמשיך הלאה, תיכנס לאולפן ותשיר את השיר של חייך. תכתוב ותפיק את הדבר הכי יפה וחשוב בחייך. במילים אחרות - הפוך את הלימון ללימונדה ואל תיתן לתקרית הזו לבלבל אותך.


הכותב הוא המבקר המוזיקלי של מקומוני "מעריב"