נהגים רבים של חברת דן משאירים לעתים את האוטובוסים החונים במסופי האוטובוסים ליד מכללת לוינסקי בתל אביב ובשכונת רמת עמידר ברמת גן עם מנועים עובדים, והדבר יוצר מטרדי רעש ועשן סביבתיים מלבד בזבוז של דלק - כך על פי תלונות של אנשים העובדים או מתגוררים בקרבת המסופים האלה.
“מסוף האוטובוסים ברחוב פרסיץ 15, סמוך למכללת לוינסקי ומופ”ת בתל אביב, משמש את קו 125 של חברת דן. לפעמים מגיעים למסוף גם אוטובוסים גדולים דו־מפרקיים, ונהגים המגיעים לתחנה הסופית יוצאים ל’בוטקה’ למנוחה עד שמגיע הזמן ליציאה מהמסוף”, סיפר אדם העובד בסביבה. “פעם אחר פעם נהגים יוצאים מהאוטובוס בעוד המנוע ממשיך לעבוד ונוצרים מטרדים של רעשים ועשן סמיך”.
 
לדבריו, האוטובוסים עומדים מדי פעם עד 30־20 דקות בשעה שהמנועים ממשיכים לעבוד. "זו גם בזבזנות של דלק”, הוסיף האיש. “אומנם לא כל הנהגים משאירים את האוטובוסים עם מנועים עובדים, אבל ישנם נהגים שעושים את זה, ואנחנו סובלים”. לדבריו, כבר התלונן על המטרדים המתמשכים, אבל נענה כי בשל החום הכבד יש לדאוג לאוטובוס ממוזג כאשר הנוסעים עולים לאוטובוס. “אפשר אולי לעשות את זה כמה דקות לפני שהאוטובוס מתחיל לאסוף נוסעים, אבל זה לא סביר שמשאירים את המנוע עובד למשך 20 דקות ויותר”, הוסיף. 

 

המסוף יוצר פקקים

סגן ראש עיריית רמת גן, אביהוא בן משה, טוען שגם דיירים המתגוררים ליד מסוף האוטובוסים ברחוב לנדרס פינת התפוצות בשכונת רמת עמידר בעיר מתלוננים על מטרדים הנגרמים במקום. מסוף האוטובוסים משמש את קווי דן – 60, 61, 160, 161 ו־39. “מדובר במסוף אוטובוסים הנמצא בסמיכות לבתי תושבים, במרחק מטרים ספורים מבתיהם", ציין בן משה בפנייה לחברת דן והדגיש כי בשבועות האחרונים הוא כל הזמן מקבל תלונות על מטרדים.
 
"מכיוון שהמסוף קטן, אין בו מספיק מקום כדי להכיל את כל האוטובוסים שמגיעים אליו, דבר שיוצר פקק ברחוב הרב לנדרס", טוענים  תושבי הסביבה בשיחה עם מעריב. "נהגי האוטובוסים לא יכולים פשוט להחנות את האוטובוסים ולהיכנס רגלית לתחנה שלהם, ודבר זה מוביל לכך שרבים מהנהגים משאירים את המנועים של האוטובוס עובדים בלית ברירה בסרק".
 
דובר דן, איתן פיקסמן, מסר בתגובה שבעקבות התלונות נשלחו קצין הבטיחות ואנשי המשמעת של דן לשני המסופים, כדי למזער ככל האפשר את רמת המטרדים לתושבים. “באופן עקבי, במהלך הקיץ הלוהט נגביר את האכיפה ונחדד את הנהלים בקרב הנהגים”, הודיע דובר החברה.