עימות חריף פרץ אתמול במליאת הכנסת, בין חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) לבין חברי הכנסת אלעזר שטרן ומיקי לוי (יש עתיד). בין היתר קרא אייכלר לשטרן "יהודון" ואת לוי כינה "רוצח". הבוקר (שלישי) עלו השניים לשידור בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM, וניסו להסביר על מה היה הוויכח



ח"כ אייכלר הסביר שאתמול התקיים דיון בוועדת החוקה על נושא עדי המדינה, סביב עדותו של משה סלע, עד המדינה בפרשת בניזרי, שהודה כי שיקר.  "כואב לי החיסול הפוליטי שנעשה לשר בניזרי. סעיף השוחד התבסס אך ורק על בסיס העדות של עד המדינה ולפיו הוא ישב בבית הסוהר. בדיון בוועדת החוקה שהתקיים אמש  טענתי שאם שר מ'השבט הלבן' היה יושב בבית סוהר שלוש שנים על בסיס עד מדינה מפוקפק, אשר מודה שהוא שיקר בעדותו, המדינה הייתה רועשת. במקום זאת מקימים ועדה. לפחות שיקימו ועדת חקירה שתבחן מתי נכון להשתמש בעדי מדינה ומתי לא. על פי היהדות לא ניתן לגבות עדות מאדם שנוגע בדבר. במקרה זה מדובר בעד מדינה שאומרים לו שהוא יישב בבית סוהר אם לא יעיד נגד החשוד".



אילה חסון התייחסה לדבריו: "במשפט הישראלי עדות של עד מדינה איננה מספקת ונדרש דבר נוסף, אם לא היו הוכחות התיק היה נסגר".
אייכלר: "השופט עצמו בפסק הדין כתב כמה משה סלע מפוקפק. הוא שלח את בניזרי לכמה שנים בכלא בגלל שהוא חרדי. זה אולי נשמע נורא ואיום אבל אנחנו חיים במציאות נוראה בה ליהודי חרדי אין זכויות אדם המוקנות לכל אזרח אחר".



"אני מכירה את העובדות", טענה אילה חסון, "אשתו של משה סלע היא זו שסיפקה את המידע. להערכתך עדות בניזרי הייתה לצורך חיסול פוליטי?


אייכלר: "ברור. אספר לך על עובדות נוספות, שר המשפטים טומי לפיד, עמד על הבמה באותם ימים ואמר לאנשי ש"ס שהוא יכניס אותם אחד-אחד לבית הסוהר. יש כאן מאבק פוליטי גדול מאוד של המערכת הפוליטית נגד ש"ס והיהדות הפוליטית".



כשנשאל הוא מתנצל על כך שקרא לח"כ אלעזר שטרן 'יהודון' הסביר: "כל זמן ששטרן ידבר נגד חרדים אנחנו נילחם בו. ח"כ שטרן עלה לפודיום והטיח בי שאני שונא יהודים ואת מדינת ישראל. ביקשתי להודיע הודעה אישית וטענתי שאלחם עד הרגע האחרון בכל מי שיפגע בחרדים כחרדים. אין לי שום דבר עם ח"כ שטרן, אך אם הוא או מישהו מהמפלגת יש עתיד ידבר נגד החרדים והדתיים אני אלחם בו עד הסוף".



"יש חילונים שטוענים שלחרדים יש זכויות עודפות", סיפרה אילה: "הם לא נושאים במטלות ומקבלים רק זכויות".
אייכלר: "גם לי יש חובות עודפות. את תיקון שבועות שעשיתי בחג שבועות בלילה הרבה אנשים לא עשו. אני לא דורש אותו ממך כחילונית וגם לא דורש לשלול ממך זכויות אדם. אם חבר כנסת חילוני היה טוען את הדברים שאני טענתי, אף אחד לא היה מתנפל עליו ומאשים אותו שהוא שונא המדינה ורוצה לפרק את מוסדותיה".



כשנשאל האם מיקי לוי רוצח ומה מיקי לוי אמר לו שגרם לו להתפרץ, סיפר: "לא קראתי לו רוצח על הבמה אלא טענתי שהוא קצין שהכה חרדים באכזריות. כשירדתי מהבמה הוא החל לומר לי דברים קשים ביותר ובשיח הצדדי קראתי לו רוצח. לאחר מכן עליתי בחזרה לבמה והתנצלתי מיד על כך. מיקי לוי צרח עליי צרחות איומות והתייחס אליי כמו שמתייחסים ליהודים במדינה אחרת".




"אייכלר מגיע ממקום של שנאה"

ח"כ שטרן, שעלה לשידור לאחר ח"כ אייכלר התייחס למהומה שהתרחש אמש: "לא משנה אם הוא התנצל על דבריו או לא. מי שמסוגל לקרוא לחבר כנסת או לניצב במשטרה שלבש מדים רוצח, כל ההסברים מסביב כבר לא משנים יותר. זו מילה קשה מאוד ולצערי הרב זה המקום ממנו ח"כ אייכלר מגיע. דבריו לא משקפים את היהודים או החרדים ולכן לא הופתעתי שהוא כינה אותי 'יהודון'. אני בן לשני ניצלוני שואה, יושב ראש הקרן לרווחת ניצולי השואה ועוד".

"אייכלר לא יכול להעליב אותי", אמר שטרן. "הכינוי 'יהודון' והכינוי 'רוצח' מגיעים אצלו ממקום של שנאה. עלינו להציב חומה בינו לבין חברי כנסת חרדים נוספים כי אף אחד לא מתבטא ככה. אני כמובן לא תקפתי את כל החרדים אלא את ח"כ אייכלר באופן אישי שמסתובב בכנסת וזורע שנאה, הוא לא תורם לשיח בכנסת. יש לי חברים מחסידות בעלז שלא מדברים כמותו".

ח"כ שטרן סיפר על הדיון בוועדת החוקה: "מה שקרה אמש זה שהתקיים דיון בוועדת חוקה שאני השתתפתי בו ודנו בסוגיית משה סלע ושלמה בנזירי. נורית ליטמן, שניהלה את התיק ובקיאה בו היטב, התייחסה לפרשה ואני טענתי שאם חס וחלילה הייתי נאשם ומושלך לכלא, אך חושש שהמשפט לא היה צודק הייתי מבקש משפט חוזר. תהיתי מדוע בניזרי לא מעוניין מבקש משפט חוזר".

"ברור שזה מגיע מראש הממשלה"

"בתור מי שביצעה את התחקיר אני אגלה לך מדוע", השיבה חסון: "היו הוכחות, הן לא התבססו רק על עדות מפוקפקת אחת אלא היו הוכחות חד משמעיות. מי לדעתך מנהל כיום את כל הקמפיין הזה נגד עדי המדינה דווקא עכשיו במהלך חקירות ראש הממשלה? מי מנסה לקעקע את עדי המדינה?"
"ברור שזה מגיע מסביבתו של ראש הממשלה", הסביר ח"כ אלעזר שטרן: "המתקפה הזו היא לא רק על עדי המדינה, אלא גם על הפרקליטות, המשטרה ובית המשפט העליון".

על המתקפה של ח"כ אייכלר נגד מפלגת יש עתיד סיכם: "מפלגת יש עתיד היא מפלגה שיושבים בה גם חרדים וגם חילונים בכוונה תחילה. זה בדיוק מה שהחברה הישראלית צריכה - להיות ביחד ולהתפשר. ח"כ אייכלר הצליח לאחד את הקואליציה והאופוזיציה יחד כשכל הכנסת ניסתה להשתיק אותו, כולם הבינו שהוא אמר דברים שלא יאמרו".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן