ארה"ב ממשיכה להפגין שרירים מול טהרן: מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הציג אתמול את נאום 12 הנקודות, ובין היתר הציג את הדרישה האמריקאית מאיראן להסיג את כוחותיה מסוריה. זאת, בהמשך להחלטת הנשיא טראמפ להוציא את אמריקה מהסכם הגרעין עם איראן. עורך 'ישראל היום', בועז ביסמוט, והמומחה למזרח התיכון פרופ' עוזי רבי, התייחסו היום (שלישי) ב-103FM לנאום. ביסמוט טען: "טראמפ הבטיח וקיים. כבר שכחנו שישנם מנהיגים אמריקאים שמקיימים את הבטחות הבחירות שלהם. כשראיינתי אותו לאחר ניצחונו בבחירות הוא בעצמו סיפר לי כמה שהסכם הגרעין האיראני הוא נוראי ואני שמח שהוא ביטל אותו".

 

עוזי רבי הוסיף לדבריו: "גם בהנהגה המתונה של איראן מבינים היום שנפל פור שהוא קשה מנשוא. הגיע לבית הלבן נשיא אמריקאי והציב דרישות מקצה לקצה להנהגה האיראנית. להערכתי הנשיא חסן רוחאני יבקש את סיוע מאסיבי של הקהילה הבינלאומית כדי שתפעיל השפעת נגד. כנשיא הרפובליקה הוא הבטיח כל טוב לאזרחיו ונראה שדווקא אמריקה החדשה מקיימת הבטחות. כעת הנשיא רוחאני אוכל את הכובע, מכנס את משמרות המהפכה ומנסה ללמוד מה יקרה בעתיד תוך כדי שהוא לוקח בחשבון שעם הנשיא הזה לא כדאי להתעסק".

לא כדאי להתעסק. טראמפ. צילום: רויטרס
לא כדאי להתעסק. טראמפ. צילום: רויטרס

בועז ביסמוט השיב לו: "טראמפ מעריך שרוחאני לא מסוגל להערים על ארצות הברית ועל העולם תוך איום של הידידות של אמריקה כשהוא מפר זכויות אדם וממשיך את המהפכה האסלאמית". כשנשאל מדוע הנשיא טראמפ מתערב בשלטון האיראני ומעוניין להחליפו השיב: "יש לנשיא האמריקאי קו ואסטרטגיה. טראמפ אינו מצהיר זאת בפומבי אך בחדרי חדרים הוא רואה את הסימנים לנפילת המשטר האיראני".