"זהו יום חג לנגב", כך אמר היום (שלישי) שר הכלכלה אלי כהן, בטקס הנחת אבן הפינה לתחילת עבודות התשתית לאזור תעשייה חדש בנגב - פארק התעשייה שוקת על שטח כולל של 4,145 דונם, בעלות של 70 מיליון שקלים.
הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה בין המועצות באזור הפארק: מיתר, בני שמעון, חורה ולקיה, יחד עם משרד הכלכלה. הפארק החדש ייבנה על שטח צומת שוקת הנוכחית שיהפוך בעתיד למחלף מיתר. בפארק מתוכננים להיבנות כ-600 דונמים של שטחי תעשייה ועוד כ-160 דונמים של שטחי ספורט ונופש. בנוסף, לרווחת תושבי האזור, היהודים והבדואים, ייבנו בפארק מבני אימונים לחוגים, מגרשי ספורט ומתנ"ס לפעילות לנוער. בנוסף מתוכנן לקום בפארק החדש מלוניות למבקרים ומשרדים ממשלתיים.
התכנית תסייע בהגברת שיעור ההשתתפות של האוכלוסייה הבדואית בשוק העבודה, ובצמצום הפערים בין מרכז הארץ לפריפריה. לצד זאת, הקמת אזור התעסוקה שוקת ייתן מענה לתושבים המתגוררים בסביבת היישובים חורה, מיתר ולקיה ובשכונות העתידות להיבנות ביישוב כרמית. כמו כן, צפוי אזור התעסוקה לספק שירותים ל"קריית המודיעין" שעתידה לקום בסמיכות, וכן לעודד עסקים קטנים ויזמות של נופש וספורט.

שר הכלכלה אלי כהן. צילום: נעה זמסקי

לצורך קידום אזור התעסוקה הוקמה מנהלת משותפת, המורכבת מנציגי הרשויות המקומיות השותפות, אשר כולן תומכות במימוש התכנית להקמת אזור התעסוקה. את הפרויקט מובילה החברה הכלכלית של המועצה האזורית בני שמעון.
צומת שוקת מהווה את נקודת המפגש בין כביש 60 (ב"ש-חברון) וכביש 31 (להבים-ים המלח) - שני עורקי תנועה מרכזיים באזור הדרום. בשנה האחרונה אף בוצע חיבור של כביש 6 לצומת המספק נגישות גבוהה לאזור התעסוקה, ובעתיד צפוי גם חיבור למסילת רכבת והקמת מרכז תחבורה שעתיד לקום ברביע המערבי של אזור התעסוקה. 
סיגל מורן, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "במציאות מורכבת ורגישה כשלנו, ראשי הרשויות בנגב, מוכיחים שוב ושוב שדרך הכרות, עשייה משותפת, ראייה מרחבית ושכנות טובה, האזור כולו משנה את פניו והופך מודל לחברה הרואה את השלם גדול מסך חלקיה".
שר הכלכלה אלי כהן אמר: "אנו צריכים לצמצם פערים מול המגזר הבדואי ואני חושב שאזור תעשייה שוקת הוא חלק מהדרך לעשות זאת, הכלכלה הישראלית חזקה ואזור התעשייה החדש הוא חלק מהחוזק הזה".
אבנר בן גרא, ראש מועצת מיתר ויו"ר פארק תעשייה שוקת: "פארק התעשייה שוקת מחבר את חמש המועצות ומציע לתעשייה ולמפעלים שני יתרונות משמעותיים - הגישה לכביש 6, עורק התחבורה הראשי של ישראל, וכח עבודה איכותי, יהודי ובדואי כאחד. באמצעות שיתוף הפעולה בין הרשויות נצליח להקים את פארק התעשייה המתקדם ביותר שייתן מענה תעסוקתי, תרבותי ומסחרי לכל אוכלוסיית צפון הנגב".