בעקבות שדור הפרק על ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, בסדרת הטלוויזיה "הקברניטים" של העיתונאי רביב דרוקר אמש בערוץ 10, פנה היום (רביעי) מרכז מורשת בגין בתלונה ללשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית נגד פרופ' אבינועם רכס, שלטענתם חשף בסדרה סודות רפואיים אודות מצבו הרפואי הפרטי של רה"מ לשעבר בגין. לדברי ראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב, "פרופסור רכס רמס בצורה גסה את המשמעות הבסיסית של המושג הנקרא "אתיקה רפואית". באופן אירוני - הרופא שמציג את הדברים הוא האיש שעמד בראש לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית". 

"אחד המקומות היחידים בהם אזרח חש עד כה בטוח - הוא מול רופאו האישי - כעת  נראה כי המצב השתנה. הדברים דורשים בחינה של הדברים ועל כן החלטנו לפנות ללשכת האתיקה על מנת לעצור את המדרון החלקלק שעלול להתפתח כאן", הוסיף. 
במהלך שידור הפרק התייחס פרופ' אבינועם רכס למצבו הרפואי והנפשי של בגין בעת שכיהן כראש הממשלה, וסיפר בין היתר, יחד עם עדים רבים נוספים, על הדיכאונות שמהם סבל בגין, שהגיעו עד כדי טיפול תרופתי, בין היתר סופר בסדרה כי בגין היה יושב בפגישות ולא מוציא מילה במשך שעות. כמו כן, דובר על ההסתגרות של בגין בביתו, ועל חוסר תפקוד בולט במהלך עשרת החודשים האחרונים לכהונתו בתפקיד הרם והחשוב ביותר. 

 
דרוקר עצמו הגיב לטענות בחשבון הטוויטר שלו: "סליחה, סליחה, המרכז למורשת בגין. המרכז למורשת רבין דווקא הפגין פתיחות מרשימה עם שחרור חומרים וכדי להיות הגון גם ממרכז בגין קיבלנו חומרים ושיתוף פעולה עד שזה הגיע לראיון שלא נוח להם".

"רכס, שהיה בימים ההם רופא צעיר שנמנה על הצוות הרפואי שטיפל בבגין, חושף בדבריו באופן ברור מידע פרטי רפואי אודותיו ואף ניסה לנתח על סמך זאת את התנהלותו ותיפקודו כראש ממשלה. מרכז מורשת בגין רואה את הדברים בחומרה רבה", אמר מקורב. "רכס רמס בצורה גסה את המשמעות הבסיסית של המושג הנקרא אתיקה רפואית, כאשר כעת החשש המרכזי הוא כי אזרח ישראלי יחוש חשוף ויחשוש לפרטיותו- גם במקום האינטימי והרגיש ביותר- מול רופאי מערכת הרפואה הציבורית בישראל.", הוסיף מקורב.
לאור זאת הוא הודיע כי מרכז מורשת בגין לפנות ללשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל בדרישה לזימונו של פרופ' רכס לבירור מעמיק בנושא ובחינת צעדים אישיים לגביו.
מקוב הוסיף כי "כל מי שהקשיב אמש לדבריו של פרופ' רכס- צריך הבוקר לחשוש. לראשונה, באופן פומבי נחשף מידע רפואי אישי באופן גלוי ע"י רופא בישראל. באופן אירוני- הרופא שמציג את הדברים הוא האיש שעמד בראש לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית. הוא גם יצר מצג שווא בעיני הציבור כאילו היה רופאו האישי. ידוע כי הפרטיות בישראל בשנים האחרונות  נפגעת שוב ושוב- ע"י הקלטות, מצלמות מרושתות ועוד. אחד המקומות היחידים בהם אזרח חש עד כה בטוח- הוא מול רופאו האישי- כעת  נראה כי המצב השתנה. הדברים דורשים בחינה של הדברים ועל כן החלטנו לפנות ללשכת האתיקה על מנת לעצור את המדרון החלקלק שעלול להתפתח כאן".