להיכנס לנעליו של האן סולו – אחד האייקונים הקוליים ביותר בהיסטוריה של הקולנוע, שמאז ומעולם היה מזוהה עם הריסון פורד – זאת משימה כמעט בלתי אפשרית. מאז שבוגר “אמריקן איידול” המטופש אדם למברט נכנס לנעליו של פרדי מרקורי בתור סולן להקת קווין, לא ראינו החלפת משמרות דרמטית כזאת. הפריבילגיה העצומה והאתגר הלא פשוט הזה, שהסיכוי לצאת מהם בשלום לא גדול, נפלו בחלקו של שחקן צעיר בן 28 בשם אלדן ארנרייך, שהסרט הראשון שהוא שיחק בו אי פעם – לפני עשר שנים בדיוק – היה של פרנסיס פורד קופולה.



מאז שגילם את אחיו הצעיר של וינסנט גאלו ב”טטרו” של קופולה, הספיק איינרייך לשחק ב”יסמין הכחולה” של וודי אלן ולככב ב”יחי הקיסר!” של האחים כהן ובקומדיה רומנטית בבימויו של וורן בייטי בשם "Rules Don’t Apply". הרקורד הקולנועי שלו עד כה הוא לא ארוך, אך מאוד מרשים. ועדיין, מעריצי “מלחמת הכוכבים” הוותיקים לא יכלו שלא לשאול את עצמם – למה דווקא הוא? לשאלה הזו כמובן אין תשובה. אפילו ארנרייך בעצמו לא יכול למצוא לה תשובה, אך הוא מתעודד מהעובדה שקיבל את ברכתו של פורד להיכנס למגפי החלל המאובקים שלו.





“הריסון היה מדהים. היה מדהים רק לפגוש אותו ולאכול איתו צהריים”, העיד ארנרייך. “פגשתי אותו בהאנגר המטוסים שלו בסנטה מוניקה וישבנו עם חמישה מטוסים סביבנו. הוא אמר משהו כמו: ‘תגיד להם שאמרתי לך כל מה שאתה צריך לדעת, אבל שאתה לא יכול לגלות שום דבר לאף אחד’. הוא היה מאוד מעודד ותומך. היה נחמד להתחיל את העבודה על הסרט בידיעה שיש לי את ברכתו”.



עם זאת, כל העוסקים במלאכה מדגישים שוב ושוב שתפקידו של ארנרייך בסרט הוא לא לעשות חיקוי של פורד. ארנרייך אמור לברוא את האן סולו מחדש, בצלמו ובדמותו, תוך שמירה על הרוח המקורית של הדמות - וגם על תספורת הסבנטיז של פורד, כמובן.


הריסון פורד. מלחמת הכוכבים תקווה חדשה פרק 4 צילום באדיבות YES
הריסון פורד. מלחמת הכוכבים תקווה חדשה פרק 4 צילום באדיבות YES


כמו מלחמת עיראק

כשצילומי הסרט התחילו, בתחילת השנה שעברה, ניווטו את הפרויקט צמד הבמאים פיל לורד וכריסטופר מילר, שחתומים יחד על סרטי אנימציה כמו “גשם של פלאפל” ו”סרט לגו”, כמו גם על הקומדיה “רחוב ג’אמפ 21”. הם פוטרו על ידי חברת לוקאספילם של ג’ורג’ לוקאס כעבור חצי שנה בשל מה שהוגדר כ”חילוקי דעות אמנותיים”, ורון הווארד הוותיק, שזכה בשני פרסי אוסקר על סרטו “נפלאות התבונה”, התיישב על כיסא הבמאי. “היקום של ‘מלחמת הכוכבים’ שאנחנו רואים ב’סולו’ שונה מכל מה שראינו בסרטי ‘מלחמת הכוכבים’ הקודמים”, אמר הווארד. “האימפריה שולטת בכל. כולם מתאמצים לשרוד, אבל אנחנו מגלים את הנשמה החופשית המדהימה הזו”. ארנרייך, שלוהק על ידי לורד ומילר, גילה שהבמאים שאיתם יצא לדרך פוטרו רק כשזה קרה. לשמחתו, הוא נשאר בתפקידו כהאן סולו.

ב”סולו: סיפור מלחמת הכוכבים”, שעולה הערב לאקרנים, אנחנו חוזרים אחורה ופוגשים את האן סולו בתחילת דרכו, כשהוא רק הפך לטייס, למבריח ולפושע הגלקטי האייקוני שהוא. את התסריט כתבו לורנס קסדן, שכתב תסריטים לסרטי “מלחמת הכוכבים” עוד מתחילת האייטיז, עם בנו ג’ונתן קסדן. ההיילייט של התסריט החדש אמור להיות הרגע שבו האן ועוזרו השעיר צ’ובאקה הכירו לראשונה.

"סולו - סיפור מלחמת הכוכבים": אלדן ארנרייך
"סולו - סיפור מלחמת הכוכבים": אלדן ארנרייך


בראיון למגזין Esquire אמר ארנרייך שהוא רואה את הסרט כ”סרט ביוגרפי של דמות פיקטיבית". "כשאתה רואה את ‘אדית פיאף - החיים בוורוד’ או את ‘הולך בדרכי’ (הסרט הביוגרפי על ג’וני קאש - ד”ק) – אתה צופה בהם הופכים לדבר הזה", אמר. "או הסצינה הזו ב’צ’פלין’ שהוא נכנס לארון ומוצא את התלבושת. זאת ההרגשה”.

כשנשאל באותו ראיון אם בתור שחקן אפשר להיכנס לעומקה של דמות כזאת, ענה: “זה יותר קל ממה שחושבים, כי יש כל כך הרבה מידע על ‘מלחמת הכוכבים’. לפני כן עשיתי סרט על מלחמת עיראק, ויש כמעט אותה כמות מידע על ‘מלחמת הכוכבים’”.