כתב חברת החדשות פוראת נסאר דיבר הבוקר (חמישי) בתוכנית "דקל-סגל" בגלי צה"ל על האירועים האחרונים בחיפה, ועל האתגרים שבעבודה ככתב ערבי בטלוויזיה הישראלית. נסאר סיפר כי הוא סופג ביקורת על עבודתו הן מהציבור הערבי והן מהציבור היהודי, וחשף כי הוא מתקשה להשיג מקורות משטרתיים לכתבות בשל מוצאו. 

"אתם לא תבינו כמה הביקורת היא דו צדדית", סיפר נסאר. "כשהייתה הפגנה בנצרת לפני שנתיים, היה אירוע שהותקפתי עם הצוות שלי. אמרו: 'זה איש שב"כ, זה נציג ממסד, בא לצלם אותנו ולהעביר לשב"כ'. כשסיקרנו פיגוע בעפולה הייתי פרסונה נון גרטה ואנשים אמרו לי 'צא מכאן' ותקפו אותי".

עם זאת, הכתב אמר כי לא היה מוותר על תפקידו, וכי הוא מרגיש שמוצאו מאפשר לו לסקר את החברה הערבית באופן ייחודי. "את האמת, לא הייתי יוצא מהעמדה של היום, זה כיף. ובגלל המנטליות - כל כתב אחר שהוא לא ערבי ובא לסקר את החברה הערבית לא יכול לסקר כמו שאני מסקר. אני מסקר עובדות. ההפגנה שהייתה ביום ראשון, הניפו דגלי פלסטין ומולם דגלי ישראל. היה סיקור ממש 50-50", סיפר נסאר.

ההפגנה בחיפה. צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90
ההפגנה בחיפה. צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90


העיתונאי הוסיף: "אני פחות רואה עצמי כנציג המגזר, אף אחד לא בחר בי. אני יכול לתת במה לאנשים שאין להם כוח להשמיע קולם. למשל הערב נעשה כתבה על נשק בלתי חוקי. תשמעו מאנשים זעקה: 'בואו תוציא את הנשק הזה שפוגע בנו'. נשק אוטומטי, ודרך אגב הוא פוגע גם בתושבים יהודים". נסאר הסביר כי הוא שואף לתת דגש לסיפורים מהפריפריה. "אף אחד בתוך המערכת לא אמר לי 'אל תעשה את זה'. אני מגיש את המבזק, תראה בו גם יהודים וגם ערבים מהפריפריה. אני שם דגש ולא מתבייש בזה, מי שבא מהפריפריה יכול לתת את הפוקוס. זה יתרון", אמר.
כתב החדשות חשף כי במהלך כל שנות עבודתו הוא לא הצליח להשיג מקור משטרתי בשל מוצאו. "ערבי לא יכול להיות כתב משטרה, את זה אני מדגיש. כבר 10 שנים שאני מתקשה להשיג מקור משטרתי. אני נכשלתי להוריד חומות שנבנו במשך שנים", סיפר נסאר. "כל סיפור שלי שקשור לענייני משטרה כמו נשק בלתי חוקי יש ניסיון להחרים אותך. לא עם כל הדוברים, יש כאלה שעושים עבודה כמו שצריך ויש כאלה שמנסים להפעיל את הלחץ עליך".

העיתונאי אמר כי הציבור הערבי צופה בערוצים ישראליים ומעוניינים בסיקור שלהם. "אם אתה שואל אותי אני מקווה שבעתיד הקרוב מאוד אהיה מגיש חדשות, זו התקרה שנותרה לי לעבור אותה. אני חושב שהרייטינג לא מודד את הציבור הערבי", אמר נסאר. "איפה שאני מסתובב מכירים אותי בתור כתב של חברת החדשות ומי שמגיש את התוכנית השבועית".

"מי שמודד רייטינג צריך לעשות חישוב מסלול מחדש. הציבור הערבי נטש את אל ג'זירה, הוא כן צופה בחברת החדשות ובערוץ עשר", הוסיף. "בדואים פנו אלי ואמרו חברת חשמל לא נכנסים ליישוב ליד חיפה שומעים בהקלטה שנציגה שלה אומרת במפורש אנחנו לא נכנסים לישובים ערבים בעלי מתיחות. הוא בא אל חברת החדשות כדי לחשוף את העוול שנעשה לו".