סמל ראשון רונן לוברסקי, לוחם צה"ל מיחידת דובדבן בן 20 מרחובות, שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע לפני יומיים באורח אנוש מפגיעת לוח שיש שהושלך לעברו מקומה שלישית בבניין במהלך פעילות מבצעית במחנה הפלסטיני אל־עמארי מזרחית לרמאללה, נטמן הלילה (ראשון) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, בנוכחות בני משפחתו, חברים ומאות אנשים שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון.



"היית כל כך צנוע", ספד לו אחיו אריק, "כולם אוהבים אותך, תמיד נלחמת והיית יותר טוב מכולם". מפקד יחידת דובדבן ספד אף הוא לפקודו. "חונכת לערכים של תרומה, בן למשפחה של לוחמים. היית מהלוחמים הטובים ביחידה. נפלת מות גיבורים בהגנה על תושבי ישראל". "המחבל לא רצה לפגוע בך, הוא רצה לפגוע בכולנו", ספד בן דודו, "אנחנו חזקים מאוד. מבטיח לך שנחיה חיים גדולים, אני גאה בך".

האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית שגרתית, שכללה מעצר של מבוקשים באזור, כאשר מחבל הטיל על ראשו של לוברסקי לוח שיש, ופצע אותו בראשו. לוברסקי פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אך שם כאמור, ולמרות מאמצי הרופאים, נאלצו לקבוע את מותו. הפעולה בוצעה לאחר שהשב"כ העביר מידע מודיעיני על חוליית טרור. בפעולה השתתפו במשולב לוחמים במדים ומסתערבים. 



רונן לוברסקי ז"ל. צילום: דובר צה"ל



משפחתו של סמל ראשון רונן לוברסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הלווית סמל ראשון רונן לוברסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



יחידת דובדבן היא אחת מיחידות העילית של צה"ל, ואחת הפעילות שבהן. מתחילת שנת 2018 עצרה היחידה מאות חשודים בפעילות טרור ברחבי איו"ש, ונשאה חלק ניכר מהנטל לעצירת גל הטרור שהחל ב-2015. אך למרות זאת, ולמרות ששנים פעלה היחידה בלב הערים הפלסטיניות, במבצעים מסובכים ומורכבים, עד היום לא נהרג אף לוחם דובדבן כתוצאה ישירה של פעילות אויב.



הנתון המדהים הזה השתנה עם מותו של סמ"ר לוברסקי. עם זאת, אין הוא ההרוג הראשון של היחידה, ובעבר נהרגו מספר לוחמי היחידה, הן במהלך אימונים, תאונות נשק, ובמספר מקרים נהרגו לוחמי היחידה כתוצאה מאש כוחותינו.