צה"ל תקף הבוקר (ראשון) באמצעות טנק עמדת תצפית השייכת לארגון הג'יהאד האסלאמי באזור רפיח בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה למטען שהונח אמש סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה, במטרה לפגוע בכוחות הפועלים באזור ונוטרל הבוקר על ידי הצבא. המטען, שהוטמן בתוך קאטר גדול, התפוצץ במהלך נטרולו.

כמו כן, על פי משרד הבריאות הפלסטיני ישנם נפגעים מההפצצות, בהם שלושה הרוגים - חסין אל-עמור ועבד אלחלים אלנאקה ונסים מרוואן אל-עמור, חברי ארגון הג'יהאד האסלאמי. בהודעה שנמסרה מטעם הארגון נאמר כי הוא יודע כיצד יגיב על המתקפה הישראלית. "לא נזנח את זכותנו וחובתנו כלפי דמם של השהידים שאותו שפך הכיבוש בצורה תוקפנית. אנו יודעים מה עלינו לעשות על מנת להזכיר לטרור הישראלי שדמו של עמנו אינו זול", אמרו. 
פיצוץ מטען בגבול רצועת עזה


המטען שהוסווה בתוך קאטר. צילום: דו"צ

תקיפת צה"ל הבוקר מגיעה לאחר התגובה הישראלית באמצעות הפצצות של חיל האוויר אתמול, בעקבות חדירת ארבעה מחבלים דרך גדר הגבול, בה נזרק בקבוק תבערה בשטח ישראל.



מסיכום נתוני הפרות הסדר האלימות שהתקיימו שלשום עולה כי השתתפו בהן כ- 5,000 פלסטינים. מפרי הסדר השליכו מטעני צינור ורסס לעבר כוחות צה"ל, ניסו לחבל בתשתיות הביטחוניות, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הגדר והכוחות, שהגיבו בירי לעברם.