המפקח הכללי של משטרת איסלנד אישר באופן חריג למאבטחים המלווים את בניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר ואבנר, להצטרף אליהם כשהם חמושים. המאבטחים אף הורשו לנחות בשדה התעופה קפלאוויק כשהם נושאים אקדחיהם. בתקשורת המקומית באיסלנד, שם דיווחו על האירוע דיווחו כי אישור כזה ניתן רק לראשי מדינות ולאח"מים, אשר נשקפת סכנה לחייהם, תוך שהם שואלים איזו סכנה נשקפת לבני רה"מ באיסלנד.



באיסלנד ציינו עוד, כי למעט המפכ"ל,  ומכיוון שהשניים לא הגיעו לביקור רשמי, אף אחת מהרשויות האחרות באיסלנד לא ידעו על הביקור ועל הגעת המאבטחים החמושים, והוסיפו כי סופק לשני הבנים רכב מטעם ממשלת ישראל. עם זאת, המאבטחים חוייבו לנהוג בהתאם לנהלים האיסלנדים לנשיאת נשק, בהם לבישת מדים, שמירת הנשק גלוי בכל עת ואיסור להשתמש בו אלא במקרים של סכנת חיים ברורה ומיידית. 



דובר משפחת נתניהו: "הנסיעה מומנה על ידי המשפחה"



גורמים בקהילה הישראלית באיסלד סיפרו למעריב כי הגעתם של מאבטחים חמושים עוררה תדהמה בקרב הרשויות, ורק לאחר הסברים הנושא הותר, כאשר חלקם ציינו כי הנושא עורר בתחילה אי נוחות ומבוכה קלה במדינה, אך הסוגייה, כאמור, נפתרה. דובר מטעם משפחת נתניהו אישר את הפרטים וטען שהשניים שוהים במדינה בביקור פרטי וכי הנסיעה מומנה על ידי משפחת נתניהו.



כזכור, בשבוע שעבר דווח כי משרד ראש הממשלה ביקש מהחשב הכללי במשרד האוצר לרכוש רכב ממוגן לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. עם זאת, נתניהו עצמה טענה שהיא לא ידעה על הבקשה, ובשיחה עם "כאן", שנערכה יום אחרי פרסום הידיעה על בקשת משרד רה"מ אמרה כי "זו הפעם הראשונה שאני שומעת מזה. אני לא קוראת עיתונים, אני לא רואה שום דבר שקשור לתקשורת, אז אין לי מושג על מה את מדברת, אני פשוט לא מבינה". ממשרד האוצר אישרו שהתקבלה בקשה לרכב ממוגן לשימוש שרה נתניהו.