משנים עמדה? בראיון לעיתון "אל-שרק אל-אווסט", אמר שר החוץ של בחריין, שייח' ח'אלד בן אחמד אל-חליפה, כי השגרירות האמריקאית אינה ממוקמת בירושלים המזרחית, אשר לפי העמדה הרשמית של מדינות ערב, אמורה להפוך לבירת המדינה הפלסטינית במסגרת הסדר שלום עם ישראל. הוא הסביר כי בחריין אינה מסכימה אמנם עם העמדה הישראלית בנושא ירושלים הרואה בה עיר מאוחדת, וכי היא מחזיקה בעמדה שבאה לידי ביטוי ביוזמת השלום הערבית ובהחלטות האו"ם בנושא.

אולם, הסביר, "האם הנושא משפיע על הסטטוס המשפטי של תביעתנו על מזרח ירושלים? איננו מכירים בהכרזות ישראל בעניין אחדותה של ירושלים, אולם אנו שואפים כי כאשר תוקם המדינה הפלסטינית, תפתח ארצות הברית את שגרירותה [במדינה זו] בירושלים המזרחית. ירושלים אשר אותה אנו דורשים היא ירושלים המזרחית, בירת פלסטין". 
 
שר החוץ הבחרייני הוסיף כי הוא רוצה שארצות הברית תנהג כך, אולם "מעבר לכך אין זה רצוי לנופף בעמדות הללו בפני הקהילה הבינלאומית ולהיכנס לוויכוחים שאינם נחוצים".   

חאמד בין עיסא אל חליפה, מלך בחריין. צילום: רויטרס
חאמד בין עיסא אל חליפה, מלך בחריין. צילום: רויטרס


כזכור, מלך בחריין, חמאד בין עיסא אל-חליפה, הוקיע בספטמבר 2017 את החרם הערבי על ישראל ואמר כי אזרחי המדינה רשאים לבקר בה. המלך, שלארצו אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל, אמר את הדברים לרב אברהם קופר, יו"ר מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס, באירוע בין דתי בו נחתמה הצהרה המגנה את השנאה והאלימות הדתיות. במהלך האירוע, ניגנה התזמורת הלאומית הבחריינית את "התקווה".