לא רק האוהדים מתכוננים בהתרגשות  למונדיאל הקרב, גם רוסיה מכינה עצמה כדי לקבל את פניה של קבוצה גדולה מאוד של אוהבי כדורגל, ועושה זאת בכל דרך אפשרית. בין היתר, על ידי הכשרת עובדי תחבורה (רכבות, אוטובוסים וכו) על מנת שיהיו מנומסים, יחייכו ויידעו אנגלית, וכך יעזרו לאוהדים למצוא את כל הדרוש להם.

נכון לעכשיו, כבר הוכשרו מאות עובדים, בעיקר במוסקבה, כשהמטרה היא לתת לאוהדים את החוויה המושלמת ביותר במדינה הקרה. "אנחנו רוצים למשוך יותר תיירים, זה טוב לכלכלה שלנו", הסבירה אחת המורות שנרתמה למטרה, יבגניה זיבורסקיה לחדשות cbs. אותם עובדים ילמדו איך להנחות תיירים ליעדים מפורסמים בשפה האנגלית, דבר שלא היה קיים ברוסיה במשך שנים רבות. עד לא מזמן כמעט לא היה שילוט שאינו ברוסית או עובדי ציבור שהיו יכולים לעזור לתיירים בשפתם. "אנחנו פשוט רוצים להראות את היופי של מוסקבה", המשיכה זיברוסקיה.

למרבה הצער, לצד ההכנות החיוביות, יש גם מי שמתכננים להרע לאוהדים הרבים הצפויים להגיע. מיק מארן משירות המודיעין של אסטוניה, הזהיר לפני מספר שבועות מפני מקומיים, בעיקר נשים רוסיות, בטענה שמאחוריהם עלולים לעמוד מרגלים מהקרמלין. בראיון ל"טיימס" הוא פנה לאוהדים ושחקנים כאחד, והמליץ להם להימנע מלשוחח עם זרים בפאבים ומקומות ציבוריים נוספים. "אנשים נותנים המון מידע כשהם מגיעים לרוסיה - שמות, כתובות מספרי ביטוח. המידע הזה מאוחסן במערכות של שירותי הריגול הרוסיים", הסביר.
 

האוהדים מוזהרים מפני יצאניות רוסיות. אילוסטרציה: רויטרס
האוהדים מוזהרים מפני יצאניות רוסיות. אילוסטרציה: רויטרס

יחד עם זאת, הוא הוסיף שמי שצריכים להיות זהירים יותר מכל הם אנשים בכירים שיגיעו למשחקים, כולל השחקנים עצמם: "הם הולכים לבדוק מי מגיע, איפה הם יתאכסנו, מה הם יעשו, מה הן החולשות שלהם. זה כמובן לא אומר שאתם לא צריכים להגיע לרוסיה, זו מדינה נהדרת. אנחנו רק רוצים להעלות את המודעות לסכנה הזו".
מי שעוד עלולים להוות מקור סכנה, בעיקר לאוהדים, הן המאפיות המקומיות. על פי הדיווחים באירופה, אלו עלולים להשתמש ב"עוקץ סקס" -  לפתות אוהדים באמצעות יצאניות ואז לסחוט אותם, בין היתר על ידי כך שישלחו תמונות מפלילות לנשותיהם או יעלו את התמונות לפייסבוק. "עלינו להיזהר לא רק מהממשל הרוסי אלא גם מהמאפיה הרוסית",  הסביר פרופסור אנתוני גליס מאוניברסיטת בקינגהם ל"דיילי מירור". "אנחנו יודעים שהם משתמשים בסקס ובאתרי הכרויות ומכירים לתיירים נשים ובהמשך סוחטים אותם".
 
הוא הזכיר בהקשר זה את ניסיון חיסול המרגל סרגיי סקריפל: "אנחנו לא מתנהלים מול מדינה שנוהגת לפי הכללים. אז אם הם לא נוהגים לפי הכללים עם גז עצבים, מה הסיכוי שינהגו לפי הכללים מול אנשים שצורכים שירותי מין? זה המקצוע העתיק בעולם וזו ההונאה הכי פשוטה בעולם".