הסופה הטרופית אלברטו הגיעה הלילה (שלישי) לפלורידה, כשהיא מאיימת להציף את אזור דרום המדינה. לדברי מרכז ההוריקנים הלאומי האמריקאי, הסופה, שהקדימה במספר ימים את תחילת עונת ההוריקנים, נחלשת מעט, וכעת עוצמתה המקסימלית היא כ-72 קמ"ש. כתב וצלם אמריקאים נהרגו הלילה אחרי שעץ נפל על הרכב שבו נסעו בדרום קרוליינה. השניים הגיעו למדינה כדי לדווח מקרוב על התקדמות הסופה הטרופית אלברטו. הסופה החריגה שיבשה את אירועי יום הזיכרון שתוכננו באלבמה, פלורידה ומיסיסיפי, עם התקדמותה לכיוון דרום מזרח ארצות הברית.
 

Tropical Storm Alberta. #alberta #tropicalstorm #beach #wind #ouch #sand #inmyeyes

A post shared by Kilo Bravo (@kilo_bravo2017) on

הגשמים החזקים ביותר הכו אתמול בחופי פנמה סיטי, ואזהרת סופה טרופית הוצאה בכל האזור, כך נמסר עוד ממרכז ההוריקנים הלאומי. שלוש המדינות שצפויות להיפגע בצורה הקשה ביותר מהסופה, אלבמה פלורידה ומיסיסיפי החלו מראש בהכנות להגעתו ואלפי אזרחים פונו מבתיהם.

מושל פלורידה ריק סקוט הוציא אזהרה לכלל המחוזות במדינתו, ומושל מיסיסיפי פיל בראיינט העלה את הכוננות של המשמר הלאומי. בנוסף, מושל אלבמה קיי איווי הכריז על מצב חירום בכלל המחוזות והורה למשמר הלאומי להתכונן לחילוצים רבים. 
הסופה צפוייה להגיע במהלך היום לחלק ממדינת ג'ורג'יה ולדרום מזרח מדינת אלבמה. בנוסף, הרשויות בניו אורלינס קראו לתושבים להתכונן לסופה ולהמשיך לעקוב אחר ההנחיות. במקרה שלהם, החשש העיקרי הוא מפני הגשמים העזים שיכולים לגרום להצפות, וכן מרוחות עזות. 
כזכור, עונת ההוריקנים מתחילה באופן רשמי רק ב-1 ביוני, יום שישי הקרוב. במרכז ההוריקנים הלאומי מסרו כי "ייתכן ו'אלברטו' לא מעודכן בכך שהוא הקדים מעט".