במערכת הפוליטית מיהרו להגיב הבוקר (שלישי) להסלמה בדרום שכללה ירי של 27 פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול, במה שמסתמן כמטח הגדול ביותר שנורה לעבר שטח ישראל מאז מבצע "צוק איתן". בתוך כך, השר ישראל כ"ץ ביטל את הגעתו לכנס לשכת עורכי הדין באילת עקב ההתפתחות הביטחונית.



שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) הכריז הבוקר בכאן ב' כי "לא נחיה עוד פעם בשגרה שירו עלינו. נגיב ולא בירי ארטילרי סתם, אלא במקומות הכי כואבים שיכולים להיות".



יו"ר יש עתיד, חבר הכסת יאיר לפיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ההתקפה על ישובי עוטף עזה לא תישאר ללא מענה. כוחות הביטחון יגיבו בעוצמה הנדרשת. מצפה לשמוע מהעולם גינוי ברור מול התקפה מסיבית על אוכלוסיה אזרחית. הלב עם תושבי הדרום".



יו״ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין (הליכוד), אמר כי "שיגור פצ"מרים לעבר גן ילדים הוא קו אדום חמור ביותר. לא ניתן לארגוני הטרור לפגוע ולערער את ביטחונם של ילדי ותושבי ישובי עוטף עזה. אני מחזק את התושבים שהתעוררו לבוקר הקשה הזה, ואת לוחמי כיפת ברזל על יירוטים מוצלחים".



שרת החוץ לשעבר ציפי לבני (המחנה הציוני) הוסיפה: "המחשבה שרקטה התפוצצה ליד גן ילדים, גם אם אין נפגעים - מזעזעת. לחמאס כשלטון אחריות כוללת על הנעשה בעזה בלי קשר לזהות הארגון היורה. יחד עם חיבוק חזק לתושבי הדרום, נדרשת עבורם אסטרטגיה ברורה ולא רק טקטיקה מסבב לסבב".



שר הביטחון לשעבר ח”כ עמיר פרץ הצהיר כי “מטח הירי הבוקר מהווה עליית מדרגה, ואינו דומה לאף אירוע מאז צוק איתן. על צה”ל להגיב בחומרה רבה יותר מבעבר. לא משנה אם מדובר בחמאס או בג’יהאד האסלאמי, חמאס הוא בעל הבית ברצועה ועליו לשלם את המחיר.



ח״כ קסניה סבטלובה ציינה כי "מטח הפצמ״רים הכבד שנורה לעבר ישראל הבוקר הוא חמור ביותר ובין הקשים שספגה ישראל לאחרונה. על צה״ל להגיב לאירוע במלוא החומרה על מנת להשיב את ההרתעה ובעיקר את השקט לתושבי הדרום. הירי הזה הבוקר הוא פועל יוצא של שליטת ארגון טרור ברצועת עזה. כל עוד חמאס שולטת בעזה, ישמעו קולות הפיצוצים והמטחים, ימותו פלסטינים וימותו ישראלים, חיילים ואזרחים. על ממשלת ישראל מוטלת החובה לעבוד יחד עם הקהילייה הבינלאומית, על מנת להביא לפירוזה של הרצועה ולסיום השליטה של ארגון טרור אכזר וציני. רק כך עזה תוכל להשתקם שוב, תושביה יוכלו לחיות חיים נורמליים ואזרחי ישראל יוכלו ליהנות משקט וביטחון".