ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (שני) בוועידת הגליל להסלמה בדרום, במהלכה נורו עשרות פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל מכיוון רצועת עזה, במטח הגדול ביותר מאז מבצע "צוק איתן", ומשויך ככל הנראה לג'יהאד האסלאמי. נתניהו פתח את דבריו ואמר: "ישראל רואה בחומרה את ההתקפות על יישובה על ידי החמאס והג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה. צה"ל יגיב בעוצמה רבה, וישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שינסה לפגוע בה". 
לאחר מכן המשיך והתייחס למצב בסוריה: "הבהרתי פעמים רבות מהם הקווים האדומים שלנו. לא ניתן לאיראן להתבסס בסוריה ולפעול נגדנו, ולייצר נשק בלבנון. אני מבקש לחדד, אנחנו פועלים נגד התבססות איראנית בכל שטחה של סוריה. איראן צריכה לצאת מסוריה כולה. איננו שותפים להבנות כאילו הסכמנו לפחות מזה. בכל מקרה, נפעל לפי האינטרסים שלנו, עם או בלי הבנות. נגד על עצמנו בכוחות עצמנו, כשאנחנו נחושים להבטיח את עתידנו".

"אם היינו במצב שבו ילדים היו נפגעים, יכול להיות שהיינו במלחמה", אמרה הבוקר שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, שהתראיינה היום ב-103FM והגיבה לירי מהדרום לאורך כל שעות הבוקר. לאחר מכן הוסיפה כי "צריך להגיב בצורה חזקה מאוד. אני בטוחה שתהיה תגובה מאוד חריפה".

במערכת הפוליטית הגיבו גם כן לירי האינטנסיבי לעבר הדרום, כשעיקר העניין היתה הפגיעה סמוך לגן הילדים, אשר בנס לא קרתה בזמן שהילדים שהו בו. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התקשר הבוקר אל ילדי הגן והגננת, על מנת לאחל להם יום לימודים פורה, ובעיקר לנסות ולגלות אהדה: "בוקר טוב לכל הילדים, מדבר הנשיא רובי מירושלים", אמר הנשיא. "אני מאחל לכם יום שקט ונעים, עם משחקים, עם סיפורים עם הגננת הנפלאה, עם כל הצעצועים שיש לכם וגם עם הלימודים שאתם לומדים. נחמה ואני ממתינים לכם שתבואו לירושלים לבקר אותנו בבית הנשיא. שיהיה לכם בוקר נפלא ילדים".

שר החינוך, נפתלי בנט, שוחח גם הוא עם הגננת ואמר: "התרשמתי שבאמצעות הרוגע והמנהיגות השקטה של הגננת טובה, המצב התנהל בצורה מסודרת וללא פאניקה. הבדל של כמה דקות ויכל להיות כאן אסון גדול שנמנע בנס. אני מבקש לחזק את תושבי עוטף עזה, ולומר באופן ברור לאויבנו שעל הגבול - הפרה של השקט תיענה ביד קשה".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, התייחס הבוקר בכנס 'מתווים' באוניברסיטה העברית בירושלים למטח: "אנחנו נמצאים באירוע חמור מאוד שהתחיל הבוקר עם הפגזה לכל אורך החזית בעוטף עזה, הפגזה חמורה מאוד. עוטף עזה זה עוטף ישראל. זה לא נפרד מישראל, זה חלק מישראל. אני פונה למדינות העולם ולמדינות אירופה בפרט שתמיד מחפשות את המילים Israel has the right to defend itself but... מה אתם אומרים היום על מטח טילים על גן ילדים. אני מבקש תשובה, הפעם אני רוצה לראות מה יאמרו מדינות העולם על מטח טילים שפגע בגן ילדים".

 
ח"כ אייל בן ראובן הוסיף: "המרחק באירועי הבוקר בין המשך ההתגוששות של ירי מצד הג'יהאד ובאחראיות החמאס ותגובות צה''ל,  לבין התדרדרות למערכה גדולה הוא זמן הפגיעה השקם בבוקר ומטרים ספורים מגן הילדים. המעשה הצבאי נבחן בתוצאותיו המדיניות. הצבא מגיב ליוזמות החמאס ועושה את פעולותיו היטב.  הדרג המדיני כושל בעשייתו לעצירת ההתדרדרות".