ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שמרבה לתקוף את ראש הממשלה הנוכחי נתניהו על רקע חקירותיו ובכלל, שינה היום (שלישי) כיוון במפתיע, ותקף בחריפות  את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "שלטון החוק מתפורר. יועמ"ש מדקלם ססמאות נבובות על מתקפה מימין ומשמאל תוך טיוח מביך להצלת אדונו", כתב ברק.



ברק התייחס גם לפרשת המעונות של שרה נתניהו, בגינה ספג היועמ"ש ביקורת רבה. "היועמ"ש מקיים שימוע אישי לאזרחית פרטית? ונכנס להתמקחות על השבה חלקית של מה שהושג במרמה (הייתכן? איפה בוזגלו?)- בלי נימוקים לסגירת 6 מ-7 תיקים? וזה רוצה להיות שופט עליון (בישראל לא במוזמביק)".



"מדקלם ססמאות נבובות". היועמ"ש אתמול בכנס לשכת עורכי הדין. צילום: אבשלום ששוני
"מדקלם ססמאות נבובות". היועמ"ש אתמול בכנס לשכת עורכי הדין. צילום: אבשלום ששוני



אתמול, במהלך בכנס לשכת עורכי הדין שהתקיים באילת, הגן היועמ"ש על בית המשפט העליון וביקר בחריפות את הניסיונות של חברי הממשלה להחלישו. "אנחנו נמצאים בפתחה של מלחמה משפטית נגד מדינת ישראל", הסביר, "בית המשפט העליון הוא חומת המגן של מדינת ישראל מפני לוחמה משפטית בין לאומית. החלשת בית המשפט העליון תפגע ביכולת שלנו להגן על מקבלי ההחלטות, מפקדי צה"ל וחייליו". 

היועמ"ש הוסיף: "מערכת המשפט ומערכת אכיפת החוק נמצאות תחת מתקפה. מנסים לפגוע בעצמאות המערכת. קשה להפריז בחומרת העניין. זו מתקפה שנועדה להחליש את אמון הציבור במערכת". היועמ"ש תקף את שטף הצעות החוק של חברי הממשלה וטען: "אני כבר לא מצליח לעמוד בקצב, כל יום הצעת חוק חדשה. אני מתנגד לכל אחת מהצעות החוק, ודאי לכל צבר הצעות החוק יחדיו, שנועדו לעשות דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק". 

מנדלבליט התייחס לסוגיית חקירות ראש הממשלה נתניהו ואמר כי ההחלטה הסופית תתקבל יחד עם פרקליט המדינה: "תיקי 1000 ו-2000 נמצאים בהשלמות חקירה מתקדמות מאוד. ההחלטה תתקבל בשיתוף פרקליט ניצן. אני והפרקליט המדינה עובדים בשיתוף פעולה מצוין עם ראש אגף החקירות".