כ-500 עצירים מנהליים פלסטינים הכלואים בישראל צפויים לפתוח בתחילת השבוע הבא בשביתת רעב. עיסא קראקע, האחראי על ענייני האסירים והמשוחררים ברשות הפלסטינית, אמר הבוקר (חמישי) לרדיו "סות פלסטין" (קול פלסטין) כי השביתה תתבצע באופן הדרגתי ומאורגן, וכי היא תהווה החרפה של המחאה הנוכחית של האסירים המנהליים שבאה לידי ביטוי בהחרמת בתי-המשפט הישראליים.



בנוסף, לדבריו, יינקט צעד של הטלת חרם על בתי המשפט הישראליים. לטענתו, העצירים המנהליים פועלים ללחוץ על ישראל כדי לסיים את סוגיית המעצר המנהלי. יש לציין כי האסירים הפלסטינים כבר איימו באחרונה בצעדים מחאתיים החל מיוני.



לפני כארבעה שבועות נפצע סוהר בכלא אשל בפניו ובפלג גופו העליון ופונה לבית החולים, זאת לאחר שאסיר חמאס שפך לעברו מים רותחים מקומקום בעת בדיקת א.א.פ (תקינות פיזית של סורגים ואמצעי מיגון בתא), כשהסוהר שהה בתוך התא שבו נמצא האסיר מארגון הטרור. 



בשלב מסוים תוך כדי הבדיקה, הספיק האסיר להרתיח מים בקומקום החשמלי ובעוד הסוהר עסוק בענייניו, הגיח מולו האסיר ושפך בפניו ועל צווארו מים רותחים.



על פניו של הסוהר התגלו כוויות. האסיר נעצר וטופל על ידי גורמי שירות בתי הסוהר. האסיר הנו תושב מזרח ירושלים, יליד 1965, אשר שפוט ל-30 שנות מאסר בגין ניסיון רצח ושוהה במאסר מאז 2014.