הנכים חוזרים לכבישים: הערב (חמישי) תתקיים בתל אביב הפגנה של פעילים נכים המבקשים לחדש את המאבק בממשלה לשינוי החוק שהעבירה, אשר העלה לשנתיים הקרובות את קצבת הנכות ב-500 ש"ח בממוצע בלבד. ההפגנה תחל בצומת עזריאלי בתל אביב בשעה 18:15 בחסימת כבישים באזור קריית הממשלה בצומת דרך בגין ורחוב קפלן ומחלף השלום. על פי ההיענות אליה ברשת פייסבוק צפויים להשתתף בה כ-500 מפגינים.

מארגני ההפגנה שבים ודורשים קצבת נכות בגובה שכר מינימום (כ-5,300 ש"ח לנכה 100% חסר כושר עבודה), כשנכון להיום, הקצבה המקסימלית עדיין לא מגיעה ל-3,000 ש"ח וצפויה לעלות עד למקסימום של 4,000 ש"ח רק בעוד שלוש שנים וחצי, בכפוף להחלטת שרי האוצר והרווחה. 
"הממשלה משאירה את הנכים לחיות בעוני ובעולב", אומר יונתן תדמור, פעיל נכים בפייסבוק ויוזם המחאה היום, "רק לחץ חברתי של הנכים דרך הפגנות והמשך החסימות של הכבישים יוביל את מקבלי ההחלטות לשנות את דרכם ולהעלות את קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום". 

לדברי תדמור, "לא נשתוק ולא נשקוט ונחריף צעדים עד שזה יקרה. לאחר ההפגנה הערב נחליט על צעדים נוספים שכוללים חסימות כבישים ומפעלים חיוניים".
ארגוני הנכים שהובילו את המאבק בשלוש השנים האחרונות עד לחקיקת התיקון לקצבת הנכות בתחילת השנה אינם חלק מארגון ההפגנה הערב ולא ייקחו בה חלק. לטענת כמה מהם מדובר בעיתוי אומלל מבחינה ציבורית לחידוש המחאה. עם זאת, גם הם הבהירו לאחר החקיקה כי המאבק יתחדש כדי להקדים את הפעימה השנייה של התוספת לקצבת הנכות וכי המטרה לקצבת קיום בכבוד לכרבע מיליון הזכאים נותרה בעינה גם לאחר חקיקת התיקון לחוק.

"מנהלי המו"מ עם הממשלה כשלו, המדינה מרחה את הנכים"

מארגני ההפגנה מבהירים בשיחה עם מעריב: "ארגוני הנכים שנטלו לעצמם את המנדט לנהל מו"מ עם הממשלה בשם הנכים כשלו. הממשלה מרחה את הנכים והמאבק שמתחדש הערב הוא פועל יוצא של התארגנות ספונטנית מצד מאות נכים וקשישים לא מאורגנים שקצו במדיניות הממשלה שלא לאפשר קיום בכבוד לחלשים ביותר בחברה ולאזרחים הוותיקים מעוטי היכולת".

תדמור מבהיר: "לי אין מנדט להיפגש עם שרים בממשלה ולנהל מו"מ ולא אקח לידיי מנדט כזה. זאת מחאה שתתחיל הערב אבל תימשך ומטרתה אחת - להביא את הממשלה לתקן הן את קצבת הנכות והן את קצבת הזקנה לקצבת קיום בכבוד בגובה שכר מינימום לכל נכה ואזרח ותיק שאין לו אמצעים אחרים להיחלץ ממצוקה ועוני. אין ולא יהיה אצלנו מקום למו"מ. יש לנו דרישה אחת ואותה חובתה של הממשלה כלפי אזרחיה החלשים לחוקק בהקדם".

בהפגנה הערב צפויים להשתתף גם אזרחים ותיקים שחברו לתדמור במאבק ומארגני ההפגנה מבהירים: "קצבת הזקנה בישראל מעליבה את דור המייסדים ולכן אנחנו מאחדים את המאבקים. הקשישים בישראל הם ציבור ענק עם כוח אלקטורלי גדול ואחוזי הצבעה גבוהים בבחירות לכנסת וגם הם נזנחו על ידי מי שאמור להיאבק עבורם. שר האוצר כחלון וראש הממשלה נתניהו צריכים להסתכל לנו, נכים וקשישים כאחד, בעיניים ולומר לנו ולציבור פעם אחת ולתמיד - האם תפקידה של מדינה הוא רק להשתמש באזרחיה לגביית מסים ולזנוח אותם בשולי הדרך כשהם זקוקים לה. אם זאת מדיניותם עליהם לומר זאת באומץ לציבור ולתת על כך את הדין. אם שר האוצר תומך במאבקנו עליו לעשות מעשה. אין כאן מקום לעוד מו"מ ולעוד מריחה. רק למעשים מצד הממשלה".