הוא אמנם לא אחד מהערוצים המובילים שיש, אבל נדמה כי הקרב על ערוץ הכנסת הפך להיות מוקד התכתשות קשוח בין מספר גופי תקשורת בארץ. לאחר פסילתו של ערוץ 20, בעקבות כשלים במכרז, החליטה היום (חמישי) מועצת הכבלים והלוויין כי ערוץ הכנסת יתופעל על ידי חברת RGE, אשר היתה חלק מהמתמודדות, שנמשכת כבר חודשים ארוכים. אך בזאת לא תמה הסאגה.



בחברת "החדשות", אשר ערערה בעבר לבית המשפט, וגרמה לפסילת המכרז הקודם, הגיבו בצורה קשה להפסד במכרז והודיעו כי הם לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום. מהחברה נמסר כי "מועצת הכבלים והלוויין איבדה את סמכותה המקצועית ונשקול לעתור שוב לפסילת המכרז כולו - כפי שפעלנו לאורך כל הדרך. חוות דעת  חיצונית של יועץ שנשכר על ידי המועצה מצאה כשלים מהותיים בהצעת RGE. תמוה בעינינו שמועצת הכבלים והלווין בראשות יפעת בן חי שגב בוחרת להתעלם ולהכשיר הצעה בעייתית".

"חברת החדשות הייתה זו שחשפה והתריעה על כשלים ופגמים מהותיים שנפלו במכרז שערכה מועצת הכבלים והלווין לבחירת מפעיל ערוץ הכנסת - קביעות אשר התקבלו על ידי בית המשפט והובילו לפסילת הצעת ערוץ 20. לאחר מכן התרענו על פגמים מהותיים שנפלו בהצעת RGE ותמכנו זאת בחוות דעת כלכלית של חברת הייעוץ תאסק, אשר העברנו לעיון המועצה כבר לפני זמן רב. אנו ממתינים לקבלת הנימוקים של החלטת המועצה ולאחר שנבחן אותם נחליט על המשך צעדינו"

בחברת RGE קיבלו בסיפור את הזכייה ואמרו: החברה מברכת את המועצה לשידורי כבלים ולוויין על קבלת החלטה נכונה לבחור בה כמפעילת ערוץ הכנסת. אנו מודעים לכובד האחריות שמוטלת עלינו  ומשוכנעים כי כבר בקרוב נעמיד ערוץ אטרקטיבי אמין וחדשני שישרת נאמנה את הציבור".