הנכים חזרו לכבישים: מאות בני אדם הפגינו היום (חמישי) במחאה על קצבאות הנכים והקשישים בצומת עזריאלי בתל אביב וחוסמו את התנועה מרחוב גבעת התחמושת לדרך בגין לשני הכיוונים וכן את מחלף השלום לכיוון איילון דרום, דבר שגרם לפקקי ענק באזור. המשטרה לא התערבה בתחילה ואפשרה למפגינים למחות, אך לאחר מכן הצירים נפתחו. 



מפגינים רבים הגיעו למקום, בהם גם צעירים, שנשאו שלטים: "רוצים צדק ולא צדקה" ואל תשליכיני לעת זקנה" בדרישה להגדיל את קצבאות הקשישים. שלטים הונפו נגד שר האוצר משה כחלון בדרישה להגדיל את הקצבאות. חלק מהמפגינים התיישבו על הכביש באמצע הצומת וצעקו "בושה בושה".


מחאת נכים בתל אביב

במקום נוצרו עימותים והמשטרה עכבה את אחד המפגינים. באירוע נוסף, מפגינה ניסתה למנוע מאופנוע לעבור ולטענתה הוא ניסה לדרוס אותה. היא נחבלה באורח קל. ההפגנה הוסיפה להתלהט כאשר רוכבי אופנוע המשיכו לפלס את דרכם בין המפגינים ולהימלט מהפקק המשתרע לאורך קילומטרים ארוכים. כלי רכב שניסו לחמוק נחסמו על ידי המפגינים. אחד מכלי הרכב ניסה לעבור והנהג צעק למפגינים 'תתביישו לכם'. 

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), הגיב להפגנות והתייחס רק למחאת הקשישים. "המאבק הזה מוצדק מאין כמותו. קשישים לא יכולים לחיות מ-2000 שקל בחודש והפקרות הממשלה דנה אותם למצוקה ולעוני. אם כל מה שמצאה הממשלה הזו להוסיף לקצבת הזקנה זה 6 שקלים - יש כאן ליקוי מאורות וסדר עדיפויות מעוות לגמרי. בכוונתי להמשיך ולהיאבק לצדם ולקדם את הצעת החוק להעלאת הקצבאות, כך שיבטיחו מחיה בכבוד", אמר שמולי.


צילום: אבשלום ששוני



צילום: משה כהן



צילום: אבשלום ששוני




צילום: אבשלום ששוני




צילום: אבשלום ששוני



צילום: אבשלום ששוני


הפעילים מבקשים לחדש את המאבק בממשלה
לשינוי החוק שהעבירה, אשר העלה לשנתיים הקרובות את קצבת הנכות ב-500 שקלים בממוצע בלבד. 
מארגני ההפגנה שבים ודורשים קצבת נכות בגובה שכר מינימום (כ-5,300 ש"ח לנכה 100% חסר כושר עבודה), כשנכון להיום, הקצבה המקסימלית עדיין לא מגיעה ל-3,000 ש"ח וצפויה לעלות עד למקסימום של 4,000 ש"ח רק בעוד שלוש שנים וחצי, בכפוף להחלטת שרי האוצר והרווחה. 
"הממשלה משאירה את הנכים לחיות בעוני ובעולב", אמר יונתן תדמור, פעיל נכים בפייסבוק ויוזם המחאה היום, "רק לחץ חברתי של הנכים דרך הפגנות והמשך החסימות של הכבישים יוביל את מקבלי ההחלטות לשנות את דרכם ולהעלות את קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום".