בפרסום של "חדשות עשר" מהערב (חמישי) דווח כי בפגישה של היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת וראש המוסד, יוסי כהן, עם היועץ לביטחון לאומי של נשיא צרפת, פליפ אטיין, הועבר מסר לבכיר הצרפתי כי ישראל לא תביע התנגדות להישארות נשיא סוריה, בשאר אסד, בשלטון מדינתו, כל עוד הכוחות האיראניים ושלוחותיהם לא יישארו במדינה.

הפגישה בין הצדדים נערכה לקראת פגישת נתניהו ומקרון ביום שלישי הבא. אטיין עדכן כי נשיא צרפת נפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין והצדדים דנו בהסכם בינלאומי שיוביל לסיום מלחמת האזרחים במדינה. אטיין ביקש לברר מה תהיה עמדתה של ישראל בנוגע להישארות אסד בתפקידו. כאמור, התשובה שקיבל שהדגש העיקרי הוא על הנוכחות האיראנית. בן שבת הבהיר עוד כי ישראל תמשיך לפעול צבאית נגד האיראנים בסוריה מתוך תקווה שהרוסים או המשטר הסורי יבקשו מהאיראנים לעזוב את המדינה.

ב"חדשות" פורסם כי במידה ואסד יישאר בשלטון ישראל תדרוש חזרה להסכמי הפסקת האש מ-1974 ודורשת ערובות שאיראנים מחופשים לא יחדרו למרחב. גם השאלה מה יקרה עם המורדים שסייעו לישראל אסטרטגית בגולן מטרידה את ישראל.
 
בתוך כך, בכאן 11 דווח שישראל הציגה לרוסים דרישה להרחיק את הכוחות האיראניים שנמצאים בדרום סוריה למרחק של 80-70 קילומטרים מהגבול. זאת כקו ביניים עד להשגת היעד הסופי של הוצאת כלל הכוחות האיראניים מסוריה. מוקדם יותר הערב פרסם הקרמלין כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם פוטין על ההתפתחויות האחרונות בסוריה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח היום כי קיבל מידע, שלפיו המיליציות האיראניות וכוחות חיזבאללה מתכוננים לסגת מדרום סוריה על רקע המו"מ האזורי והבינלאומי שמתנהל בימים אלה בין ארה"ב, רוסיה וירדן לגבי עתידה של סוריה. הארגון הנמצא בלונדון, דיווח כי יועצי איראן ואנשי חיזבאללה ייסוגו מאזורי דראע וקוניטרה שסמוך לגבול עם ישראל.

הדיווח הגיע לאחר שביום שני האחרון הצהיר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי צבא סוריה צריך להיות הכוח היחיד בגבולה הדרומי של המדינה, הסמוך לישראל. "כל הכוחות שאינם סורים צריכים לסגת. צריך להיווצר מצב שבו רק כוחות של הצבא הסורי יהיו מוצבים בצד הסורי של הגבול עם ישראל", אמר לברוב. אתמול חזר לברוב על דבריו לפיהם כל הכוחות הזרים צריכים לעזוב את אסור הגבול בין סוריה לישראל מהר ככל האפשר.