מנהיג הארגון החות'י "אנצאר אללה" (תומכי האל) אמר הערב (שבת) כי התנועה זיהתה כלי טיס ישראלים מעל המחוז המערבי של העיר חודידה, שם מתקיימים עימותים בין הארגון לבין כוחות ממשלת תימן בגיבוי סעודיה, כך לפי סוכנות "ספוטניק" בשפה הערבית. "טכנאים צבאיים והוועדות העממיות הבחינו בתנועה של מטוסים ישראלים בשמי חודידה", אמר עבדולמאלק בדר אל-דין אל-חות'י, דובר הארגון, שצוטט ב"ספוטניק".



בחודש אוקטובר האחרון האשים דובר המורדים החות'ים את ישראל בכך שסייעה לקואליציה בראשות סעודיה, במלחמתה נגד תימן, והזהיר כי "בסיסי הצבא הישראלי באריתריאה נמצאים בטווח הטילים של ארגון החות'ים".



קולונל עזיז רשיד, דובר הצבא החותי, צוטט על ידי מהדורת החדשות של אל מסירה, המזוהה עם הארגון החמוש, והזהיר כי בקרוב יהיו ברשותו טילים שיכולים להגיע לבסיסים בישראל עצמה. "אם הקרבות מול סעודיה יתפתחו, כל האפשרויות יילקחו בחשבון", הוסיף עזיז רשיד.



לוחמים חות'ים. צילום: AFP
לוחמים חות'ים. צילום: AFP



כידוע, בעוד ישראל אינה זוכה להכרה רשמית על ידי סעודיה, לריאד ולירושלים יש אינטרסים משותפים לבלום את הרחבה תפקידה של האויבת המשותפת של הצדדים, בדמות איראן. למעשה, היחסים בין טהרן למדינתו של המלך סלמן נמצאים בשפל, כאשר במסגרת זו מאשימות המדינות זו את זו בחתרנות תחת הביטחון האזורי, בעוד שישראל, מצדה, ממשיכה להזהיר מפני הנוכחות הגוברת של המיליציות האיראניות בגבולה הצפוני.



הקואליציה הערבית בראשות סעודיה פתחה ב-26 במרץ 2015 במתקפות אינטנסיביות על יעדים של הארגון החות'י ועל אלו של בעלי בריתו, השולטים בבירת תימן צנעא וברוב החלק הצפוני של המדינה, במאמץ לתמוך בכוחות הצבא הנאמנים לנשיא תימן, עבד רבו מנצור האדי.