הבמאי ההוליוודי בריאן דה פלמה חשף כי הוא עובד על "סרט אימה" המבוסס על סיפורו של המפיק הארווי ויינשטיין, שהואשם בהטרדות מיניות של מעל 100 שחקניות בהוליווד ואף באונס. דה פלמה, שביים את הסרט המצליח "פני צלקת" סיפר כי עקב אחרי פרשיית ויינשטיין "מקרוב מאוד" וכי הוא "שמע סיפורים בעניין לאורך השנים".



הבמאי בן ה-77 אמר כי על אף שהדמות תהיה מבוססת על ויינשטיין, היא לא תישא את שמו, "אבל מדובר בסרט אימה, שבמרכזו גבר תוקף מינית, והכל יתרחש בתעשיית הקולנוע".





כזכור, מפיק העל ההוליוודי ויינשטיין הואשם על ידי חבר מושבעים בניו יורק באונס מדרגה ראשונה, שלישית ומעשים מגונים. ויינשטיין הסגיר עצמו למשטרה בעיר ונעצר לפני כשבוע, זאת ברקע הטענות של נשים שהאשימו אתו בתקיפות מיניות. חקירות פליליות מתנהלות נגד המפיק גם בלונדון פריז ורומא. ויינשטיין ממשיך להכחיש את הטענות נגדו.



מפיק-העל לשעבר, שהיה אחד השמות החזקים בתעשיית הבידור האמריקאית, נלקח ביום שישי האחרון באזיקים לבית המשפט, שם שוחרר למעצר בית. על אף שויינשטיין חייך פעמים רבות במהלך היום הקשה, קורבנותיו לא הסתירו את שביעות רצונן מההתפתחויות.



הארווי ויינשטיין. רויטרס
הארווי ויינשטיין. רויטרס



פרטי הקורבנות לא נמסרו, אולם התביעה ציינה כי מדובר בשתי נשים שהותקפו. אחת מהן התלוננה שהותקפה מינית על ידי ויינשטיין בין יוני לספטמבר 2004, בעוד השנייה התלוננה כי המפיק כפה את עצמו מינית עליה במרץ 2013. "הנאשם השתמש במעמדו, בכסף שלו ובעוצמתו כדי לפתות נשים צעירות למצבים שבהם הוא היה יכול לפגוע בהן מינית", אמרה התובעת ג'ואן אילוזי.



ויינשטיין, שמתכוון להכחיש בתוקף את כל האישומים נגדו, הפקיד ערבות של מיליון דולר שאפשרה את שחרורו. הוא נדרש לענוד צמיד אלקטרוני, להפקיד את דרכונו במשטרה ולא לעזוב את אזור ניו יורק וקונטיקט. "אנחנו מתכוונים לנוע מהר מאוד כדי לבטל את האישומים האלה", אמר עורך דינו בנג'מין ברפמן. "אנחנו מאמינים שהם לקויים מבחינה חוקתית ולא נתמכים עובדתית בראיות".