המשטרה תיעדר מחר מהדיון בכנסת של השדולה למניעת אלימות השוטרים, בראשותו של ח"כ אילן גילאון, כך עולה מהנחיה שהעביר היום (ראשון) השר לביטחון פנים גלעד ארדן לפיה אין מקום להשתתף בדיון האמור. במכתב ששיגר השר ארדן לגילאון, הוא כותב בין השאר כי עצם הכותרת של הדיון, "אלימות המשטרה", יש בה כדי ללמד מראש על התוצאה הסופית ועל ההחלטות שלכאורה אמורות להתקבל בה ומכאן שהוא עצמו ידיר את רגליו מהדיון וטוב תעשה המשטרה אם תנהג כמוהו. 

לדברי השר לביטחון פנים, אין להטיל דופי בארגון כולו, גם אם נחשפו לכאורה מספר אירועים בודדים המייחסים חשד לאלימות או הפעלת כח מוגזמת מצד שוטרים. "כל המקרים הבודדים שנתגלו נחקרים על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות והשר אמר את דברו בעניינם לפיהם שוטר אלים לא יהיה בארגון. יחד עם זאת אין להטיל דופי במשטרה כולה שכן היא עושה עבודה נפלאה, לדעת השר, ויש בה שוטרים מצוינים. כל מקרה אמור להיבדק לגופו, והשתתפות בשדולה ששמה לה כותרת של 'אלימות משטרה' היא לעג לרש", אומרים היום מקורבים לשר ארדן. 
עם המכתב העביר כאמור השר ארדן בקשה שלא להשתתף בדיון. 

ח"כ אילן גילאון אמר בתגובה: "ניסיונו של השר ארדן להציג את השדולה כגוף עם אג'נדה נגד המשטרה, מגוחך ומסתיר אטימות לב בלתי נתפסת. השדולה תנהל דיון ענייני ואובייקטיבי, שיציף את הבעייתיות בהפעלת האלימות המשטרתית ובחקירות מח"ש. ארדן דבק בעקשנות במדיניות ההתכחשות והטיוח ומחרים נציגים מהחברה הערבית, מקהילת יוצאי אתיופיה, מהמגזר החרדי, מקהילת הלהט"ב, מציבור המתנחלים ומכל חלקי החברה הישראלית שיבואו ביום שני לכנסת להשמיע את קולם".

גילאון הוסיף: "ארדן מתכחש לאלימות ברורה שננקטת שוב ושוב נגד אוכלוסיות מיעוט. אלימות שבאופן אישי נתקלתי בה וחשתי על בשרי בפינוי תושבי גבעת עמל ובהפגנות קהילת יוצאי אתיופיה". השר ארדן חייב להבין שבמדינה דמוקרטית גם המשטרה איננה מעל החוק. אני קורא לו לחזור בו ולהתמודד באומץ עם הדיון הנוקב אותו נקיים בכל מקרה - איתו או בלעדיו".