מי שמתכנן לטוס למונדיאל הקרוב ודאי כבר הבין שלא מדובר בעסק זול, ומעבר לכניסה למשחקים ולכרטיס טיסה צריך גם למצוא מקום לגור בו במהלך החודש הקרוב. הבשורות הרעות הן שאין ממש דרך להתחמק מתשלום על זה, אלא אם כן יש לכם משפחה או חברים בקרבת האצטדיונים. הבשורות הטובות הן שכן אפשר להוזיל משמעותית את מה המחיר של זה. 



אז למי שעוד מתכנן לנסוע ולא ממש סגר מקום ללון בו, מסתבר שיש עוד אופציה, והיא אפילו יכולה להיות משתלמת (אם אתם בעניין של חוויה אותנטית). לקראת המונדיאל לא תמצאו כמעט אף עסק או אדם שלא ינסו "להתלבש" על האירוע הענק ולהרוויח ממנו. כך עושים בימים אלו גם תושבים ברוסיה, שמעמיסים מזרנים ומיטות בדירותיהם כדי שישמשו חלופות זולות למלונות בתקופה הזאת. 
בשיטת לינה זו, המכונה גם "הום סטיי", הכוונה שבעל הבית ישן יחד עם האורחים בבית. מדובר ככל הנראה ב"מלונות" הזולים ביותר בכל קנה מידה שהוא, וכל לילה יעלה לאדם סביב ה-14 ש"ח, כך עולה מבדיקה של אתר השוואת המלונות "הוטלס קומביינד". 

זול יותר מכל מלון. מתוך אתר הוטלסקומביין
זול יותר מכל מלון. מתוך אתר הוטלסקומביין


נכון לעכשיו, האופציה הזו התגלתה כפופולרית מאוד בקרב אוהדים רבים שכבר שריינו להם מיטות בבתים. לצורך השוואה, המחיר הזול ביותר בקטגוריית 5 כוכבים הוא 2,850 שקל ללילה. רמת המחיר גבוהה כי נשארו רק שני מלונות יוקרה עם חדרים פנויים בכל מוסקבה בקטגוריה זו מתוך 37 מלונות היוקרה בעיר. מלונות 4 כוכבים מוצעים החל מ- 226 שקל ללילה, 3 כוכבים 138 שקל, 2 כוכבים החל מ- 23 שקל ללילה. 81% מהמלונות במוסקבה כבר מלאים לתקופת המונדיאל. 
 

"זו ההזדמנות הגדולה של הרוסים, המתמודדים עם שחיקת הרובל מזה זמן רב, להרוויח כסף. השכר המקובל במוסקבה הוא 18,742 רובל, השווים ל- 1,070 שקל לחודש. הלנת תשעה אנשים בבית יכולה להניב 3,000 שקל, פי שלושה מרמת השכר החודשית הממוצעת", הסביר איל סגל, מאתר הוטלס קומביינד". 
אורחים יכולים לבטל את ההזמנה ללא קנס כי אין למארחים אפשרות לגבות פיקדון, אלו לא עסקים מסודרים העובדים עם אשראי עסקי. אין אפשרות להזמין לינה לאחר מועד סיום הטורניר".