משטרת חיפה פתחה בחקירה בעקבות סרטון וידיאו שהועלה ברשתות החברתיות אתמול, בו נראה מפגין במהלך מחאת ההזדהות עם עזה כשהוא חוטף את דגל ישראל מידי אישה שניצבה מולו בהפגנה נגדית, רומס אותו ודרוך עליו ברגליו. על פי הטענה, מדובר בהפגנה שהתקיימה ביום שישי בכיכר אונסק"ו בחיפה שבה נכחו גם מספר חברי כנסת מהרשימה המשותפת.



ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) העלתה את הסרטון לדף הפייסבוק שלה וכתבה: "בדיוק למקרים אלו העברתי את 'חוק הדגל' של מדינת ישראל הקובע עונש של עד שלוש שנות מאסר או 58,400 שקלים קנס למי שמבזה, שורף או פוגע בדגל ישראל".



"משטרת ישראל מוכרחה לעצור את המחבלים אשר חטפו את הדגל מידיה של המפגינה, ביזו ורמסו אותו. מדינת ישראל היא מדינת חוק! חייבים להעמיד את העבריינים לדין", כתבה. לדבריה, "אין להקל בכך ראש - מדובר בפגיעה באחד מסמליה הקדושים של מדינת ישראל. צריך לעצור את ההתדרדרות. זה מתחיל בפגיעה בדגל ומסתיים ברצח אזרחים חפים מפשע ברחובות".



יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב, פנה בעקבות הסרטון לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, וביקש ממנו להורות למשטרה לחקור את האירוע ולטפל במלוא חומרת הדין בעברייני ובמארגני ההפגנה.



 


לטענתו, "הבלון של חברי הרשימה המשותפת התפוצץ לכולנו בפנים. הבלוף שהם ניסו למכור לנו על 'הפגנות לא אלימות למען שלום' התגלה וזה היה רק עניין של זמן עד שנראה את הסיבה האמיתית להפגנות האלה - לכפור בעצם קיומה של מדינת ישראל ולבזות את סמליה".

"כשג׳אפר פרח טען שהתנהגו אליו לא יפה ושהוא בסך הכל ביקש לקיים הפגנה לא אלימה, כל התקשורת רעדה. כשחוטפים בברוטליות לאישה מבוגרת, בלב חיפה את דגל המדינה שלנו, משחיתים ומבזים אותו, אף אחד לא פוצה פה", הוסיף ח"כ אילטוב.

הוא הוסיף כי "אני מניח שזה לא באמת מפתיע אותי, זו רוח המפקד. כשחברי הרשימה המשותפת מחפשים כל הזדמנות כדי להסית נגד ישראל, וכשג׳מאל זחאלקה אומר שדגל ישראל גרוע עבורו יותר מסמרטוט, זו התוצאה. הגיע זמן שנפסיק להתייפייף ולהתרפס בפני אנשים שלא מוכנים לכבד את סמלינו ואת עצם קיומנו כאן. אני קורא לשר לביטחון פנים להורות למשטרה לחקור את האירועים ולמצות עד תום את הדין עם העבריינים ועם מארגני ההפגנה, שהיו אמורים לשמור על הסדר בה".