מפרסום ראשון היום (ראשון) ברדיו 103FM בתכנית 'איפה הכסף' עולה כי יותר ממחצית ההוצאה על תרופות וביטוחים משלימים ממומנת מכיסי החולים בזמן שלקופות החולים יש עודפי כספים של כ-200 מיליון שקלים. כתב הבריאות של 'ישראל היום', רן רזניק, פירט ואמר כי "קופות החולים עושות עלינו קופה. לכל אחד מקופות החולים יש ביטוחים משלימים, 75% מתושבי מדינת ישראל חברים בביטוחים אלו בתוספת תשלום לביטוח הממלכתי לו הם זכאים על פי חוק. על פי הדו"ח האחרון של משרד הבריאות בשנת 2017, יותר ממחצית (50-60%) מעלות התרופות שהקופות נותנות בביטוחים המשלימים אנו משלמים מכיסנו כהשתתפות עצמית מעבר לתשלום על הביטוח המשלים".





"מי שחבר בביטוח המשלים וזקוק לתרופה שניתנת בביטוח המשלים מתבקש לשלם מאות עד אלפי שקלים בביטוח המשלים", המשיך והוסיף, "על פי נתוני משרד הבריאות בין 50-75% מהכסף שקופות החולים מוציאות על תרופות נלקח מכספי הלקוחות. קופות החולים הוציאו כמיליארד שקלים על תרופות בביטוחים המשלימים שמתוכן 600 מיליון שקלים הציבור שילם. לא מספיק שאנחנו חברים בביטוחים המשלימים ומשלמים על דמי החבר כל חודש, עלינו להיות עם מספיק כסף כדי לרכוש את התרופות הנדרשות. אלו תרופות שלא נמצאות בסל אך לא תרופות מצילות או מאריכות חיים, אותן אסור לכלול בביטוחים הללו על פי חוק".



לסיום הבהיר כי "אם משרד הבריאות יכניס את התרופות מצילות החיים לביטוחים המשלימים המשמעות היא ששני מיליון הישראלים שאין להם ביטוחים משלימים לא יקבלו את התרופות ואלו שיש להם את הביטוחים המשלימים לא יוכלו לשלם את ההשתתפות העצמית עבור התרופות בעלות מאות ואלפי שקלים. זהו צעד הרסני שאסור שיקרה. הנתונים הרשמיים של משרד הבריאות רק מחזקים את החששות הללו".



עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן