שלושה חודשים חלפו מאז שמנכ”ל כלל ביטוח איזי כהן הודיע במפתיע על פרישתו מהחברה ועדיין לא אותר מנכ”ל מחליף. בנסיבות אלה שוקלת ועדת האיתור בראשות יו”ר הדירקטוריון דני נווה לפנות לכהן ולבקש ממנו להמשיך בכהונתו עד לאיתור מנכ”ל חדש. כהן, שהודיע על פרישתו לפני שלושה חודשים, אמור היה כבר לפרוש מהתפקיד. עם זאת, במידה וייפנו אליו הוא ייעתר לפניה בחיוב.



הניסיון לאיתור מנכ”ל נכשל על אף רשימת המועמדים המרשימה ועל אף שהדירקטוריון שכר את שירותי חברת הייעוץ “גישה שונה” לסיוע באיתור. רשימת המועמדים הרלוונטית כללה בין השאר את סמנכ”ל בנק דיסקונט יובל גביש, את ראובן קפלן, בנו של מנכ”ל החברה לשעבר אביגדור קפלן, ואת המשנה למנכ”ל החברה ענת לוין.



גורמים בוועדת האיתור הבהירו שעד כה לא נמצא המועמד האידיאלי מבחינתם. אחת הסיבות לכישלון בגיוס מנכ”ל מקרב בכירי חברות הביטוח המתחרות הוא חוק שכר הבכירים המגביל את תגמול השכר ל־2.5 מיליון שקל בשנה. כשאין תמריץ כספי נעלם אחד המניעים החשובים למעבר. זאת ועוד: קשה מאוד לגייס מנכ”ל מהמערכת הבנקאית שכן ניהול חברת ביטוח מצריך ידע מקצועי ספציפי. גיוסו של קובי הבר מבנק לאומי לניהול חברת ביטוח ישיר היה יוצא דופן, בין השאר מכיוון שלחברה שאיפות להרחיב את פעילותה למערכת הפיננסית.



כלל ביטוח מנוהלת ללא בעל השליטה כי קבוצת אי.די.בי, בעלת המניות הגדולה, איבדה את היתר השליטה ואיתו את האמון במנכ”ל איזי כהן. האחרון ידוע אמנם כמנכ”ל ריכוזי ובעייתי ביחסי האנוש, אבל העובדה שלא ניתן למצוא לו מחליף מוכיחה עד כמה הוא היה חיוני לחברה.