במסיבת עיתונאים קצרה, שבה הוא סירב לענות על שאלות עיתונאים, הודיע היום (רביעי) יו"ר איגוד הכדורגל הארגנטינאי (AFA), קלאודיו טאפיה, כי המשחק בין נבחרות ישראל וארגנטינה בוטל, והתנצל על השינוי הפתאומי בתכניות.  "אני רק רוצה לומר שאתמול התקבלה החלטה שלא לנסוע למשחק הידידותי נגד ישראל. אני רוצה להתנצל בפני כל הארגנטינאים החיים בקהילה הישראלית, בפני כל הישראלים שרכשו כרטיסים ובפני ילדים שהיו אמורים לקחת חלק בפעולות למען קידום שלום", אמר טאפיה. 



לדבריו, "הכדורגל הוא לא יותר מאשר משחק, והוא לא קשור לאלימות. אלה שחושבים שאנחנו בורים מאמינים שהם יכולים לזלזל בנו. אנחנו מתמודדים עם מציאות כזו כבר במשך 70 שנים, משום שהסיטואציות הללו מתרחשות כבר 70 שנים". 



הוא ציין כי "נחשפתי ב-72 השעות האחרונות לאיומים ומעשים שהובילו אותנו להחלטה שלא לנסוע. האחריות שלי היא להילחם על בריאותה ושלמותה הגופנית של המשלחת כולה, ותבפקידי הגעתי להחלטה הזו". בסיום דבריו הדגיש כי "אין לנו שום דבר נגד הקהילה הישראלית והיהודית, להפך".


 
עיני: "מנסים לפגוע במדינה דרך הכדורגל"

טרם ההודעה הרשמית של ההתאחדות הארגנטינאית, כינס יו"ר התאחדות הכדורגל הישראלית, עפר עיני, מסיבת עיתונאים משלו, בה תקף בחריפות את יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב. "מזה מספר שנים אנחנו עדים לתופעה שג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, עושה ככל שבידו כדי להוציא את הכדורגל הישראלי מהכדורגל הבינלאומי. אני מזכיר שב-2015 הייתה הצעה להשעות אותנו מהכדורגל העולמי, והצלחנו תמיד לסכל את ההצעות האלה".

"הפעם הזו, לטעמי, הוא חצה את הקו האדום", אמר יו"ר ההתאחדות על מקבילו הפלסטיני. "הפגנות זה דבר לגיטימי, כל עוד זה במסגרת המקובלת. כל עוד יו"ר התאחדות וחבריו קורא לכל הערבים בעולם לשרוף חולצה של שחקן כדורגל. אני שומע ריקושטים שאפילו איימו על משפחות של שחקנים עצמם, ושומע שהביטול נובע מהחשש של השחקנים מהאיומים עליהם באופן אישי. הדגשתי את הנושא הזה בפני נשיא פיפ"א ואנחנו נוציא בשעות הקרובות תלונה רשמית לפיפ"א על כל ההתנהלות הזו". עיני הוסיף כי "הניסיון לפגוע במשפחות השחקנים הוא טרור".

לדבריו, "אם זה יהפוך להיות שיטה של לאיים על שחקנים, לדעתי פיפ"א לא תוכל לעמוד מנגד. אני אמור לדבר עם אופ"א בעניין הזה ואני מקווה שהלחץ שאנחנו מפעילים ייתן פתרון לניסיונות לפגוע במדינת ישראל דרך הכדורגל. זו הכוונה - לפגוע במדינה שלנו דרך הכדורגל. כל התירוצים לגבי משחק בירושלים או לא - צריך להבין שיש פה עניין של מעבר. יש פה איום אישי על שחקנים".

המפיק: "אווירת הטרור חרצה את גורל המשחק"

דני בנעים, מנכ"ל חברת "קומטק", שהפיקה את המשחק בין ישראל לארגנטינה, אמר בעקבות הודעת הביטול הארגנטינאית: "תכננו חגיגה אמיתית של ספורט שתשמח את אזרחי ישראל, ילדים ומבוגרים כאחד, ותהווה דוגמה לכך שהספורט מתעלה מעל מחלוקות פוליטיות. לצערנו הרב, אווירת הטרור וההפחדה מצד ארגוני ההסתה הפרו-פלסטינים, שלא בחלו באמצעים ואף איימו על חיי מסי והשחקנים הארגנטינאים, חרצו את גורלו של המשחק, ימים בודדים לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל.

"אין לנו אף טענה כלפי השחקנים הארגנטינאים שעמדו בלחצים רבים והיו נתונים לאיומים קשים, כולל האיומים על חייהם וחיי משפחותיהם, ואנו מכבדים את החלטתם. אנו יודעים כי שחקני הנבחרת התרגשו להגיע הנה והם מצטערים על כך שלא תתאפשר להם ההזדמנות לשחק בישראל. אנו פועלים לתיאומו של מועד חדש למשחק הידידות החגיגי כאן בארץ בתום המונדיאל. אני רוצה להודות לנבחרת ישראל ולהתאחדות לכדורגל, ולמשרד התרבות והספורט על העבודה המשותפת וקידומו של אירוע ספורט חשוב זה".