חודש וחצי חלף מאסון השיטפון בנחל צפית, בו עשרה בני נוער נהרגו במהלך טיול גיבוש של מכינת בני ציון בתל אביב והיום (חמישי) מועצת המכינות הקדם צבאיות הודיעה כי היא ממליצה לסגור זמנית את המכינה.

מועצת המכינות קיימה ישיבת ועד מנהל שעסקה בין היתר בהמשך פעילות מכינת בני ציון. בהודעה שנמסרה מטעם המועצה, נמסר כי "המועצה רואה ערך גדול בהמשך קיומה של מכינת בני ציון כחלק ממפעל המכינות. הוועד המנהל של מועצת המכינות החליט להציע למכינת בני ציון שותפות בתהליך בנייתה מחדש, בתהליך ציבורי שקוף שהמועצה חלק ממנו. הוועד המנהל של מועצת המכינות סבור שאין לפתוח את המכינה לפני השלמת התהליך". עוד נמסר בהודעה כי "החלטת הוועד המנהל הועברה לנציגי משרד החינוך, משרד הביטחון ומכינת בני ציון".
כזכור, האסון הכבד אירע במהלך טיול גיבוש שכלל את חניכי המועצה ותלמידי כיתות י"ב שהיו אמורים להיכנס למכינה בשנת הלימודים הקרובה. הטיול לא היה אמור להתקיים בנחל צפית, אך בשל מזג האוויר הסוער הוחלט במכינה לשנות את מסלול הטיול. בזמן שהנערים טיילו בנחל, אירע השיטפון שסחף עשרה מהם והביא למותם.

מנהל המכינה יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב נעצרו ונערך ביניהם עימות. במהלכו הטיחו האשמות זה בזה בכל הקשור ליציאה לטיול ולהתרחשויות סביב האסון. בהמשך המשטרה המליצה לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד כהאן בגין גרימת מוות ברשלנות ונגד ברדיצ'ב בגין הריגה.