הוא בועט בגלל הג'ינג'ר והוודקה, קל מאוד להכין אותו, ועכשיו אפשר לעשות זאת גם בישראל. שמוליק וולברג מספר על הפרד המוסקבאי

בעולם הברים יש מחלקה שנקראת "מיקסים" - "ערבובים", שלא נחשבים קוקטיילים של ממש. המיקס בנוי בדרך כלל ממנת אלכוהול על שלוש מנות משקה קל הנמזגים ישר לכוס גבוהה על קרח. אין צורך להרים גבה בזלזול - אני מעריך כי בסופו של יום המיקסים מהווים את קטגוריית המשקאות הפופולרית הנפוצה ביותר הנלגמת בעולם והם בהחלט טעימים. חלק מהמיקסים קיבלו שמות כגון SCREW DRIVER(וודקה תפוזים), קובה ליברה (רום וקולה) וחלק הם פשוט נקראים על שם הצירוף עצמו, כשהפופולרי ביותר הוא כמובן ג'ין וטוניק. פרד מוסקבאי (Moscow mule) הוא אחד הקלאסיים והישנים שבמשך שנים לא הייתה לו נוכחות בארצנו, אלא שעכשיו נוצרה ההזדמנות להכין אותו וליהנות ממיקס פשוט, טעים ומרענן.

פרד מוסקבאי. קלאסיקה ישנה וטובה שרק עכשיו אפשר להכין בישראל
פרד מוסקבאי. קלאסיקה ישנה וטובה שרק עכשיו אפשר להכין בישראל
פרד מוסקבאי. קלאסיקה ישנה וטובה שרק עכשיו אפשר להכין בישראל תרבות השתייה בארצות הברית, בעיקר בחוף המזרחי, היא לדעתי אחת התורמות היותר חשובות להתפתחות תרבות שתיית קוקטיילים בעולם, אולם עד שנות ה-40 של המאה הקודמת ארה"ב הייתה שטופה בעיקר בוויסקי - וודקה וג'ין לא היו פופולריים. באותן שנים של אחרי המלחמה הגדולה, מאן דהו בשם ג'ק מורגן, שהיה בעלים של בר ומשווק בירת ג'ינג'ר, נתקע עם מלאי גדול וחבר לנציג של וודקה סמירנוף בארה"ב על מנת לייצר את המיקס המקסים. הרעיון הפך לפופולרי והתניע את צריכת הוודקה ביבשת. בירת ג'ינג' ר אינה בירה אלכוהולית אלא משקה קל מוגז בתיבול השורש. עד לפני זמן הוא לא היה קיים בארץ ועכשיו הוא כאן. חברתIBBLS החלה לייבא לארץ בירת ג'ינג'ר של חברת Fever tree, חברה אנגלית צעירה שמייצרת משקאות קלים שהם קלאסיקה לערבוב ביניהם גם טוניק איכותי. אז הנה ההזדמנות לטעום פרד מוסקבאי כהלכה. לכוס גבוהה מלאה בקרח מוזגים: 50 מ"ל וודקה איכותית משלימים עד סוף הכוס בבירת ג'ינג'ר. ניתן לקשט בפיסת לימון ושורש ג'ינג'ר. הנועזים שבכם מוזמנים להזליף 3 טיפות אנגוסטורה ולערבב היטב.