מארזי שי שכוללים יין הם עניין שבשגרה לקראת ראש השנה, אבל נדמה שביקבי "כרמל", מישהו חשב הפעם על העניין כמו שצריך. התוצאה: "תנובת הארץ", גם טעים, גם יפה

אחד מזיכרונות הילדות המתוקים (תרתי משמע) שלי היה הכנת חבילות השי לקראת ראש השנה מטעם המסגרייה של אבי: זה היה מתחיל בערך חודש תמים לפני החג: היינו "פושטים" על החנות של בני הזוג בידרמן במרכז זיו שבנווה שאנן, רוכשים כל מני "בונבוניירות", ובקבוקים של ברנדי משובח (סטוק 84 מן הסתם...) ואז מתחילים לארוז לפי מעמדו של הנמען: יש מי שזכה ליין מתוק פשוט, מי שזכה לברנדי, מי שעבורו הוסיפו עוד קונפיטורה למארז ומי שיצא פטור בבונבוניירה פשוטה... כמובן שכל העודפים נצרכו על ידי, מחלקם לא הצלחתי להיפטר עד עצם היום הזה. מאז בגרתי ואף חילקתי, בשנים מסוימות, מתנות לחג מטעם עצמי, אבל לצערי עלי לקבוע שמרבית חבילות השי נותרו כשהיו אי שם באמצע שנות השבעים: בקבוק, כמה שוקולדים והרבה פירוטכניקה צלופנית מסביב – יותר "משלוח מנות" שיאה לילדים מאשר שי לחג שינעם למבוגרים.

כאילו נארז במיוחד עבורך
כאילו נארז במיוחד עבורך
כאילו נארז במיוחד עבורך לכן שמחתי לגלות את אריזות השי החדשות של יקבי "כרמל" שסוף סוף נדמה כי הפנימו שהם היקב הגדול והוותיק בישראל וכיאה למעמדם ביססו אריזת שי עדכנית, אך בניחוחות רטרו קלים, וודאי על פי שמה: "תנובת הארץ". חלק מהמארזים (שמחיריהם נעים בין 70 ל-168 שקלים) כמו "מארז היינן" (כרמל מדיטרניאן 2008 130 שקלים), ושני המארזים מבית יתר: "יתיר בודד" (מרלו-שיראז-קברנה 2010) ו"יתיר זוגי" (מרלו-שיראז-קברנה 2010 וסירה 2009), מכילים אמנם רק יין, אבל מארזים כמו "המארז הרענן" ו "המארז האקזוטי" מכילים גם ממרחים, מטבלים ושמן-זית של "דרך היוצרים" כשקהל היעד הוא לא "רק" חובבי יין, אלא גם פשוט "פודיס" שיכולים לטבול מאפה טעים בשמן-זית, בממרח זיתים שחורים או בממרח עגבניות מיובשות לצד היין שאותו ילגמו. יפה לא פחות מהקונספט הוא עיצוב המארז עצמו (עיצוב וצילום: סטודיו יותם בצלאל): נכון – בסופו של דבר מדובר במארז קרטון עם ידית נשיאה, אבל העיצוב עושה את ההבדל ונותן תחושה שמדובר במשהו שנארז במיוחד עבורך.