אבירם כץ חושב ש'רום 2012' החדש של יקב רמת-הגולן הוא יין מודרני של 'עולם חדש' במיטבו, כזה שנועד לרוץ למרחקים ארוכים...

יקב רמת-הגולן השיק לאחרונה את 'רום 2012', אחד מצמד יינות הדגל שלהם, לצד ה'קצרין'. ה'רום' הוא הוא יין שנוצר תוך שיתוף פעולה בין זלמה לונג, ייננית מוערכת ביותר מקליפורניה, וצוות יקב רמת-הגולן בראשות היינן ויקטור שונפלד. ה'רום' הראשון יצא מבציר 2006, אחריו הגיעו 2007 ו-2008, ומאז לא יצא עוד 'רום'.

ירדן רום 2012 רמת הגולן - רוחב
ירדן רום 2012 רמת הגולן - רוחב

בעניין הזה אי-אפשר להתווכח עם חוסר הפשרות של היקב - אם זו לא שנה שעומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של היקב, לא מוציאים לשוק את היין. זה גם טבעם של 'יינות דגל', אותו ביטוי מאוס קמעה, להיות יינות נדירים וקשים להשגה, כאלו שאספנים יילחמו על כל בקבוק שלהם ויעשו הרבה רעש. הירדן קצרין - מיומו הראשון - והירדן רום, בהחלט עושים את העבודה הזו. שיתוף הפעולה עם זלמה לונג התחיל לפני כעשור וכולל, בין היתר, עבודה מעמיקה של בחינת פרוטוקולים של גידול ענבים בחלקות ספציפיות של היקב, וגם בזה אפשר ללמוד משהו על חתירת היקב למצוינות וההשקעה הבלתי נדלית בכל תהליך הייצור.

ירדן רום 2012 רמת הגולן - בקבוק
ירדן רום 2012 רמת הגולן - בקבוק
ירדן, רום 2012 מיוצר מקברנה סוביניון (47%), מרלו (30%) והשאר סירה. וואחד בריון יש כאן, עם 21 חודשים בחביות חדשות שמורגשות היטב. הפרי בשל ועסיסי, אך עדיין מצליח להימנע מלהיות ריבתי מעיק. הרבה פטל שחור ושזיפים הגיעו אלי באף. הפה מלוטש, קטיפתי. זה יין - כמו תמיד ביקב רמת-הגולן - בלי שום קצוות פרומים. העץ כרגע אגרסיבי לי מדי, אבל אין כאן ספק כי מטרת המשורר היא יין למרחקים ארוכים, כך שאני מניח שהוא יירגע אחרי כמה שנים. יין מודרני של עולם חדש במיטבו.

465 ₪ עולה היין, מה שממקם אותו בשפיץ פירמידת המחיר של יינות ישראליים. הרבה מאוד כסף, אבל עם המוניטין של היקב וסה"כ 32 חביות שיוצרו ממנו, אין ספק שהבקבוקים יעופו. כי כאלה אנחנו - אוהבים לשלם הרבה כסף ולרוץ להשוויץ לחבר'ה.

  רמת-הגולן, ירדן, רום 2012. מחיר: 465 ₪