אוהבים גינס? אז הנה כמה דברים שאנחנו חושבים שממש כדאי לדעת על גינס. לא הספר, הבירה...

גינס היא בירה שמחליקה בגרון באופן שגורם לך להזמין כבר את הבאה, גם אם עוד לא גמרת את הקודמת. אז אם גם אתם חובבי גינס אמיתיים כמונו, הנה כמה עובדות על הבירה הזאת שאף פעם לא מזיק לדעת...

כדי שגם בפעם הבאה שתשמעו אותנו אומרים גינס, תבינו למה אנחנו מתכוונים... (צילומים: freeimages.com)
כדי שגם בפעם הבאה שתשמעו אותנו אומרים גינס, תבינו למה אנחנו מתכוונים... (צילומים: freeimages.com)
גינס, כי יש דברים שלא באים בלבן. לא מאמינים? תשאלו את האפריקאים... (צילום: יח"צ, freeimages.com)  

1. מרקם קרמי, טעם קרמלי עשיר וכל הדאווין הזה? אז בערך 200 קלוריות לפיינט, שזה פחות מחלב רזה, או מיץ תפוזים, אם הייתם מביכים מספיק למזוג אותם לפיינט.

2. הסטאוט הכהה, החזקה והמצ'ואית הזאת יושבת על 4.2 אחוזי אלכוהול כולה. פחות מכל בירה ממוצעת, ואפילו מהעדינות האלה שאתם מתביישים לשתות. ליד אנשים.

3. ממש לא בקטע של בדיחות על שחורים, 40 אחוז מהגינס שזורמת בעולם נלגמת באפריקה. הכי הרבה שותים אותה באנגליה, ואחר כך בניגריה, באירלנד ובקמרון. ומתוך חמש מבשלות בעולם ששייכות לגינס, שלוש נמצאות באפריקה.

בירה-גינס-כוס-ובקבוק
בירה-גינס-כוס-ובקבוק
4. מי שהמציאה והוציאה לאור לראשונה את ספר השיאים של גינס היא – גינס. ידעתם את זה, נכון? לפי האגדה הקטע התחיל בשנת 1954, בעקבות ויכוח בין שני ציידים (שתויים, יש להניח) בשאלת הציפור המהירה עלי אדמות (רואוד ראנר, כמובן). הרעיון התגלגל למתנה שיווקית בדמות ספרון שיאים, והבדיחה הפכה לאחד משיאי המו"לות בהיסטוריה.

5. טוב, היא בכלל לא שחורה. אפילו לא חומה. באור חזק ובהיר, ובמבט צלול, בהנחה שתשיגו את שני אלה, תגלו שהיא מין אדום עמוק. מה שמכונה אבן אודם, ומה שמיוחס לתהליך הקלייה של השעורה. מה שנקרא המידע הכי חשוב עד עכשיו.

6. המייסד ארתור גינס (1759), היה עורך-דין פרוטסטנטי עשיר שהתמחה בזכויות אדם. האיש הנחמד מימן את הגרסה האירית לצלב האדום וקידם פתרונות דיור לעניי דאבלין. כחברה, גינס תמכה כספית בכוחות הצבאיים האיריים במלחמת העולם השנייה, שמרה ללוחמים את מקומות העבודה שלהם בשובם משדה הקרב ושילמה למשפחות חלק מהשכר במהלך המלחמה. סוג של קרן לב"י עם אחלה בירה.

7. בלי להיות כפייתיים, זמן המזיגה המושלם לפיינט גינס הוא 119.53 שניות.

8. גינס היא גם מעסיקה מפנקת. כבר בימיה המוקדמים זיכתה את עובדיה בשני פיינט ליום.

9. מצד שני, עד 1939, אם עובד מבשלה של גינס רצה להתחתן עם קתולית, טפו, הוא התבקש להתפטר קודם.

10. למבשלת סיינט ג'יימס בדאבלין, הבית המקורי של גינס, יש אחלה חוזה שכירות, ל-900 שנה. אז בלי לחץ, נשארו 643.