אבירם כץ השתתף בהשקת היינות החדשים של יקב 'רקנאטי' ושמח לגלות יינות שעובדים עם נהדר עם אוכל מקומי וטעמים משלנו...

הסיפור של יקב 'רקנאטי', עם המהפך הסגנוני שהחל לפני כמעט עשור - מיינות כבדים ובשלים מעדת הקברנה אל חתירה ליינות אלגנטיים והעלאתם על נס של הזנים הים-תיכוניים - הוא סיפור שעוד ידובר בו רבות בדברי הימים של תעשיית היין המקומית. מעבר לכך שיינות היקב - החל בסדרה הבסיסית שנמכרת סביב ה-30 ₪ לבקבוק ועד סדרת ה'ספיישל רזרב' - הפכו טעימים יותר ונעימים יותר לשתייה, ההשפעה הכללית שלהם על שינוי התפיסה של יקבים אחרים ניכרת ומבורכת.

יקב רקנאטי - כמה אפשר לברבר על יינות ים-תיכוניים שמתאימים לאקלים שלנו ולאכול לידם אוכל פלצני המבוסס על חומרי גלם מיובאים? (צלם: אלי פרכטר)
יקב רקנאטי - כמה אפשר לברבר על יינות ים-תיכוניים שמתאימים לאקלים שלנו ולאכול לידם אוכל פלצני המבוסס על חומרי גלם מיובאים? (צלם: אלי פרכטר)
כמה אפשר לברבר על יינות ים-תיכוניים שמתאימים לאקלים שלנו ולאכול לידם אוכל פלצני...(צלם:אלי פרכטר)

בחודש שעבר השיקו אנשי היקב את הבציר החדש של הסדרה הים-תיכונית בלוקיישן נהדר ומפתיע: אצל בינו, הלא הוא דר' שקשוקה. בדרך-כלל מסיבות עיתונאים נערכות במסעדות, יו נואו, קצת יותר 'פורמליות' ויקרות. אבל כמה אפשר לברבר על יינות ים-תיכוניים שמתאימים לאקלים שלנו ולאכול לידם אוכל פלצני המבוסס על חומרי גלם מיובאים? אז הפעם, לצד מפרום, בוריק, שקשוקה ועוד מיליון סלטים, ראינו איך היינות באמת עובדים עם אוכל מקומי, שלנו, פשוט וטוב וטעים מאוד.

הסדרה הים-תיכונית 2015

רוזה וין גרי 2016: אני מאוד אוהב את הרוזה הזה, בסגנון דרום-צרפת. רוזה חיוור, חד, יבש ורענן, כזה שמסתדר מצוין עם 'פתיחת שולחן' ישראלית. מחיר: 109 ₪.

פטיט סירה רזרב 2015: הכרם בעמק יזרעאל, כבן 35, הוא מהבוגרים בארץ, והפרי המגיע ממנו עשיר ומרוכז. הפטיט סירה רזרב הוא יין בשרני ומפולפל, עז טעם ובעל מבנה מוצק, והפרי מצליח להתמודד היטב עם מסגרת העץ. מחיר: 119 ₪.

רקנאטי הסדרה הים תיכונית
רקנאטי הסדרה הים תיכונית
כמחצית מהענבים תססו עם השזרות - פרקטיקה הנהוגה לא מעט בצפון-עמק הרון, ממלכת הסירה, ומתחילה לתפוס תאוצה אצלנו. במילים אחרות, השאלה היא האם "עם שזרות?" היא הנושא החם בקרב ה-Wine geeks כרגע. בשורה התחתונה התקבל יין אלגנטי, פרחוני ומתובל. סירה נהדר. מחיר: 119 ₪.

מרסלאן רזרב 2015: רקנאטי, שהיו הראשונים לייצר בארץ מרסלאן זני, ממשיכים לעשות חיל עם הזן הזה, שהוא בעצם הכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש. זהו היין העגול והמאוזן בחבורה, המציג פרי עסיסי עטוף תבלינים ים-תיכוניים. יין נהדר לבשר על האש. מחיר: 149 ₪.

קריניאן פרא רזרב 2015: הקריניאן מגיע מכרם בעל שאינו מושקה, וגדל פראי לחלוטין, והאופי הזה מגיע ליין. בשרני, בשל, ושופע ריחות תבלינים ים-תיכוניים יבשים. הפרי מתמודד היטב עם החבית, אפילו שכרגע היא קצת מדי בפרונט לטעמי. סביר להניח שכמה שנים בבקבוק בוודאי יטיבו עם היין. דוגמה נהדרת ליין שרירי ששומר על עידון, ומעניק חווית שתייה מקומית נהדרת. מחיר: 149 ₪.