טל חוטינר שמח לפגוש בתערוכת סומלייה שנערכה בחודש שעבר את יינות יקב 'סטרלינג', וחושב שבאמת הגיע הזמן לפרגן ליינות אמריקאים...

לפני מספר חודשים כאשר ביקרתי בתערוכת היין של המגזין היין המפורסם 'וויין ספקטייטור' שנערכה בניו יורק לא יכולתי להתעלם מהכמות הגדולה של היקבים האמריקאים שנבחרו להציג את מרכולתם בין היינות הטובים בעולם. משום מה נראה לי שיינות אמריקאים הוזנחו קצת על-ידי חובבי היין הישראלים, וגם אני בתוכם. כפועל יוצא מכך, אנחנו רואים פחות יינות אמריקאים, טובים יותר וטובים פחות, על מדפי חנויות היין בארץ. המחשבה הזאת בדיוק חלפה לי בראש כשעמדתי מול הביתן בו הוצגו יינות יקב 'סטרלינג', שהגיעו לא מזמן לארץ, בתערוכת סומלייה שנערכה בחודש שעבר.

יקב סטרלינג - עם כל הסגנון הפירותי המודגש של היקב, דווקא המרלו של 'סטרלינג' מאוזן מאוד ומורכב... (צילומים: יח"צ)
יקב סטרלינג - עם כל הסגנון הפירותי המודגש של היקב, דווקא המרלו של 'סטרלינג' מאוזן מאוד ומורכב... (צילומים: יח"צ)
עם כל הסגנון הפירותי המודגש של היקב, דווקא המרלו של 'סטרלינג' מאוזן מאוד ומורכב...  (צילומים:  יח"צ)

כנראה שהסגנון האמריקאי שמזכיר בהרבה מקרים את היינות הישראליים עמוסי הפרי והעץ, מייתר מעט את הטעימות, וכך גם הזנים הדי מקובלים בשתי המדינות. עם זאת, חבל שלא לנסות, משום שלאמריקאים יש תעשיית יין מגוונת וטובה בטווח מחירים רחב וידע בלתי נגמר בעשיית יין, חוץ מזה שהם לא ממש סופרים את שאר העולם וצורכים בעיקר את היינות שלהם, אז מי אנחנו שנבקר אותם.

למה להסתפק בכוס?

יקב סטרלינג
יקב סטרלינג
יקב אחד, די צעיר יחסית, שהגיע, כאמור, לא מזמן לארץ הוא יקב 'סטרלינג' (Sterling Vineyards) שממוקם בצפון-עמק נאפה הקליפורני. היקב הוקם על-ידי אנגלי עשיר בשם פיטר ניוטון שפשוט התאהב ביינות של קליפורניה והחליט לקנות את כל הפרה במקום להסתפק בכוס חלב.

ליקב מגוון נאה של יינות במחירים שווים לכל נפש, בין 80-70 ₪, שמתוכם אהבתי דווקא את הזן שגם הוא סובל מהזנחה של חובבי היין - מרלו. 'סטרלינג' הם סוג של מלכי המרלו, ועם כל הסגנון הפירותי המודגש של היקב, דווקא המרלו של 'סטרלינג' מאוזן מאוד ומורכב.

יקב סטרלינג מרלו 2014
יקב סטרלינג מרלו 2014

Sterling vintner's collection merlot 2014 הוא יין מקסים שמזכיר למה הזן הזה נמצא ביינות בורדו הגדולים. טאנינים רכים מאוד יחד עם איזון טוב בין פרי שחור כהה, שזיף, דובדבן כהה וחומציות טובה ומרעננת. באף יש מין עשבוניות טובה ותיבול מעניין עם משהו מפולפל בסיום. זה יין מורכב ורך ששווה לנסות עם כל ארוחת ערב. בקיצור, לא לזלזל באמריקאים בבקשה.

 

Sterling vintner's collection merlot 2014. מחיר: כ-90 ₪