טל חוטינר, רוב הזמן איש של שחור ולבן, מתחבר לצבע ורוד רק כשמדובר ביין. לכבוד ולנטיינ'ס דיי סחטנו ממנו רשימה של ורודים שעושים לו טוב על הלב...

למרות שכל סיפור הזה של ורוד הפך את כל משקאות הולנטיינ'ס למשהו קצת דביק, ולמרות שבסופו של דבר רואים זוגות יושבים בברים או במסעדות עם כוס קאווה או למברוסקו ובמקום ליהנות מהיין הם עסוקים בטלפון החכם שלהם, החלטנו פה בסנהדרינק להקדיש את החג הזה לכמה משקאות טובים למרות הצבע הוורוד שלהם. נכון שבכל יום אחר לא אכפת לנו יותר מדי מוורוד, אבל הפעם הוא לגמרי במרכז.

יין ורוד לוולנטיינ'ס דיי - אם תשתו יינות רוזה – תתרגלו לשתות יותר יין, ולשתות יותר יין זה תמיד טוב… (צילומים: אורי שדה, יח"צ)
יין ורוד לוולנטיינ'ס דיי - אם תשתו יינות רוזה – תתרגלו לשתות יותר יין, ולשתות יותר יין זה תמיד טוב… (צילומים: אורי שדה, יח"צ)
אם תשתו יינות רוזה – תתרגלו לשתות יותר יין, ולשתות יותר יין זה תמיד טוב… (צילומים: אורי שדה, יח"צ)

הרי גליל בלאן דה נואר 2016
הרי גליל בלאן דה נואר 2016

בלאן דה נואר של יקב 'הרי גליל' הוא אחד היינות הכיפיים שהתחיל בכלל כהכנה לייצור יין מבעבע. זה יין שפשוט אפשר לשתות בכל הזדמנות, ברגע רומנטי או סתם על הספסל(...) הוא עשוי מ-100% פינו נואר שנסחט באשכולות שלמים והופרד מהקליפות. יין אוף דריי עם ניחוח רענן של פרי לכיוון אגסים, ירוק ליים ופריחה של הדרים. שילוב טוב בין הפרי לחמיצות הנעימה שגורמת לבקבוק להיגמר מהר.

רמת-הגולן-ירדן-רוזה-ברוט-2009-בקבוק-295x1024
רמת-הגולן-ירדן-רוזה-ברוט-2009-בקבוק-295x1024

'ירדן רוזה 2010' של יקב 'רמת-הגולן' הוא ללא ספק אחד מהחגיגיים והטובים שביינות ישראל. מבעבע קלאסי בשיטת שמפיין עם חמיצות נפלאה וארומות שמזכירות תות -שדה, לחם קלוי ופרחים מבושמים - כל זה בגוון הוורוד הרומנטי והחגיגי. אם נעזוב לרגע את הצבע, מדובר פשוט ביין מצוין מענבי פינו נואר ושרדונה שילווה כל חגיגה, גם בלי כל קשר לחג הזוגי הזה.

יקב מאיה, מארה פינק
יקב מאיה, מארה פינק

אני בכלל אוהב מה שעושים שם ביקב 'מאיה' ואת כל הגישה הים -תיכונית הקלה והמדויקת שלהם. ה'מארה פינק' הוא שילוב של קריניאן ומורבדר מכרם בוגר באזור זיכרון יעקב. יין מאד ארומטי בעל צבע ורוד חזק לפנים (...). ניחוחות של פרי אדום, די טרי ורענן, עם חומציות עדינה מאוד ומלטפת.

גרי דה מרסלאן
גרי דה מרסלאן

מת על היין הזה. בקטע הרומנטי תמיד אפשר להגיד לדייט שלקחת אותה לשחק באולינג (...). בכל מקרה, מדובר ב-100% ענבי מרסלאן שמהם מפיקים יין "אפור". "גרי", כלומר – "אפור", מתייחס ליינות בהירים מאוד, יותר מהרוזה המקובל, בדרך -כלל. מגע מאוד קצר של הקליפות עם התירוש. יין אפריטיפי מושלם, בשומת פרחים לבנים עם ארומות פרי הדר ואפרסק לבן. יין חגיגי ונעים עד מאוד.

הקאמבק של יקב 'סגל' משמח אותי, במיוחד כאחד שעבד ביקב הזה לפני שנים. 'רוזה, רכסים דישון' של 'סגל' מיוצר מ-100% ענבי קברנה פרנק מכרם דישון המפורסם שבגליל העליון. "סקין קונטקט" קצר מאוד של כשעתיים ומיד לאחר מכן תסיסה. יופי של צבע וארומות מאוד נעימות של פרי אדום שמזכיר דובדבן ומעט פטל, ואפילו משהו מעט טרופי.

פיצ'יני, ממורו רוזה
פיצ'יני, ממורו רוזה

פיצ'יני הוא יקב איטלקי גדול שמביא לנו לארץ יינות ואליו פור מני נהדרים, במיוחד בסדרת 'ממורו'. סדרת 'ממורו' מקבצת ענבים מקומיים מכל קצוות איטליה בכדי לייצר יין אחד. במקרה של יין ה'רוסאדו' של היקב מדובר בבלנד של נגרואמרו מאזור פוליה, נרו די אבולה מסיציליה, מונטפולצ'יאנו והאזור בעל אותו שם, ומרלו מאזור ונטו. התוצאה היא יין מגניב עם ניחוח איטלקי של תות ופרי אדום עם חמיצות של דובדבן וניחוח פרחוני שמזכיר קצת לבנדר.

טפרברג, אימפרשן, רוזה
טפרברג, אימפרשן, רוזה

גם כשקראו לו 'סילבר' אהבתי את הכיפיות של היין הזה של טפרברג ואת חוסר היומרנות. היין הזה מופק מ-100% קברנה סוביניון מכרם בעמק איילון. גם כאן השריה קצרה על הזגים לפני שהתירוש עובר לתסיסה. התוצאה המתקבלת היא יין קליל ופירותי, מעט תותים ופרי אדמדם עם פריכות נעימה מאוד ורעננות. ואליו פור מאני נהדר עם צבע יפהפה.