סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'צפוני בטיילת' בתל-אביב…

כבר מזמן אנחנו יודעים ששתיית בירה טובה גם לספורטאים שבינינו. לאחרונה יש גם איזה באז סביב העניין הזה ואפילו התפרסמו מחקרים המחזקים את השילוב בין הספורט לבירה ואת תרומתה לגוף. בנוסף, אמרו גם שהבירה טובה לגוף בזכות גרעיני השעורה, הכשות ואחוז המים הגבוה. נו, שוין, לי לא חידשתם דבר, יש לי הוכחות מדעיות משלי ואני לא צריכה לקרוא מחקרים שיוכיחו לי את הקשר החיובי בין בירה לספורט. למה זה פשוט מאוד? כי רק ככה הצלחתי לסחוב את בן-זוגי לעשות ספורט, איך? אתם שואלים, זה ברור, שוחד!

המחירים הגבוהים קצת מעיבים על ההנאה וחבל. מבחינת המזיגה, לשמה התכנסנו, היא היתה טובה, רק חבל שלא אחידה... (צילומים: גדי דבירי)
המחירים הגבוהים קצת מעיבים על ההנאה וחבל. מבחינת המזיגה, לשמה התכנסנו, היא היתה טובה, רק חבל שלא אחידה... (צילומים: גדי דבירי)
המחירים הגבוהים קצת מעיבים על ההנאה. מבחינת המזיגה, היא טובה, רק חבל שלא אחידה (צלם: גדי דבירי)

הכי קל זה לשחד אותו בכוס בירה. דרך אגב, מהר מאוד למדתי את שיטת המקל והגזר, או ליתר דיוק המקל וכוס הבירה. באימון הכושר הראשון כל כמה מטרים עוצרים לכוס בירה... נו, אל תהיו קטנוניים, בשלב השני מורידים את הכושר ונשארים רק עם הבירה... סתאאם. אבל זה אחלה רעיון, תודו. מה שבטוח זה שאין כמו בירה צוננת אחרי אימון - מרווה, משיבה את הנפש ומרגיעה, במיוחד על שפת הים. אחד המקומות בהם הרווינו את צימאוננו אחרי פעילות ספורטיבית הוא "צפוני בטיילת". לא מדובר בפאב וגם לא ממש במסעדה, פשוט מקום על הים לשבת לשתות, לנשנש, להירגע ולספוג את ריח הים והבריזה, בעיקר אם התמזל מזלכם ולא נפלתם על ה"הביל במישור החוף" המוכר כל-כך לכל תל-אביבי.

ישבנו שם פעמיים. בפעם הראשונה בשעות הבוקר, והזמנו בירה מהחבית. אגב, בהרבה מקומות אלה הן השעות הקשות של ברזי הבירה (כי אין הרבה קליינטים). אם להודות על האמת - הציפיות לא היו בשמיים. חלצנו נעליים וקברנו את הרגליים בחול הקריר ואז הגיעה הבירה. פייר, נדהמנו: כוסות בוהקות מניקיון, כל-כך נקי וצלול שראינו את הים דרך הכוס, כל בירה הוגשה בכוס שלה והטעם לא אכזב. הבירות היו טריות ומרוות. ממש תענוג. בפעם השנייה כבר סחבנו לשם חברים, כי ידענו שלפחות נקבל בירה טובה. הגענו בשעות הערב ואז...

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה פשוטה וכוללת מספר ברזים: טובורג, קרלסברג, סטלה, ווינשטפן, ווינשטפן ויטוס ולף, ולחיזוק הגיזרה מספר מותגים מבקבוק. באופן כללי, העמדה נראתה נקייה ומסודרת. כיוון שישבנו על החוף התקשינו לראות כיצד נמזגת הבירה, אבל הגיעה אלינו כוס בירה יפה, עם ראש קצף, נקייה, טרייה וטעימה. בביקורנו השני במקום, הבירה הגיעה באופן מאכזב וכמעט ללא קצף. נראה שהברמן מזג בירה יתר על המידה בלי להשאיר מקום ראוי לקצף, מה שגרם לה להראות "עייפה" ולא מושכת. יתכן וזה נבע ממערכת מזיגה לא מכוונת לנפח העבודה.

הגשה
הגשה

הגשה: בניגוד להגשה הכמעט מושלמת (לא הונחו כלל תחתיות על השולחן), בביקורנו הראשון במקום - בשעות הבוקר, אז הוגשו הבירות בכוסות נקיות ללא רבב וכל בירה נמזגה לכוס הרלוונטית - בביקור השני, כל הבירות הוגשו בכוס טובורג, ללא קשר לבירה שהוזמנה. מצאנו את עצמנו טועמים מכל הכוסות כדי לדעת מה קרלסברג ומה סטלה. מבאס. כשהערנו על כך למלצרית, זכינו לתשובה: "אני חושבת שנגמרו הכוסות". מכל מקום, בסיבוב השני ההגשה היתה מוקפדת יותר ובכוסות הרלוונטיות. הכוסות היו מאוד נקיות, אך שוב הונחו על השולחן ללא תחתית.

איכות
איכות

איכות: הבירות שהוגשו לנו היו טובות וטריות.

טעימות
טעימות

טעימות: לא הוגשו ליד הבירה נשנושים כלשהם על חשבון הבית. הוצע לנו תפריט מגוון שכלל מנות קטנות שיכולות ללוות את הבירה לצד מנות לרעבים: בשרים, פירות-ים, צ'יפס, חומוס ועוד. אנחנו אכלנו צזיקי שהיה טעים והתאים בול לבירה.

חוויה
חוויה

חוויה: המקום על הים יוצר את כל האווירה ואחרי סשן של כושר הוא לא פחות ממושלם! גם אם לא מדובר בפאב, אפשר לקבל כוס בירה טרייה ויפה. נכון, החריקות היו מבאסות, אבל אחרי שהערנו העניין תוקן והבירות הנוספות הוגשו כראוי. זה המקום לציין שהמחירים במקום כלל לא זולים, ולגבי בירות מסוימות אפילו מוגזמים.

ציון
ציון

ציון סופי: לא מדובר בפאב אבל הים הוא מיקום מעולה. לא הייתי בוחרת באחת מהבירות הכבדות. לאגר קליל התאים ביותר. המחירים הגבוהים קצת מעיבים על ההנאה וחבל. מבחינת המזיגה, לשמה התכנסנו, היא היתה טובה, רק חבל שלא אחידה. יחד עם זאת היא השתפרה לאחר שהערנו. מעבר לכך, היינו שמחים אם הבירות היו מוגשות על גבי תחתיות כדי שהיד לא תצטרך לצלול לתוך שלולית מים, גם ככה מספיק לח ודביק. למרות החריקות הקטנות, החוויה הכללית היתה טובה ו"צפוני בטיילת" ראוי לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק.

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

צפוני בטיילת. הרברט סמואל 51, תל-אביב (טיילת צ'יץ', מול רחוב גאולה)