טל חוטינר טעם את ה'טנסי פייר' - הגרסה המתוקה והספייסית מבית ג'ק דניאל'ס, והחליט לשדרג אתו את האספרסו של הבוקר. מאז החיים שלו אש...

לא רק שעולם הוויסקי החליט ללכת לכיוון המתיקות בשנים האחרונות, החגיגה עוד ממשיכה בגזרת ליקרי הוויסקי, או משקאות מתוקים מבוססי וויסקי. המשקאות הללו מגיעים בגדול כדי לתת מענה לחובבי המתוק שהחך שלהם מחפש משהו טיפה יותר חזק, אבל עדיין מתוק. אם בעבר המשקה שמילא את הפונקציה הזו היה לדוגמא 'סאוטרן קומפורט' (למרות שכבר מזמן הוא לא מיוצר מוויסקי), או משקאות ותיקים יותר כמו 'אייריש מיסט', 'גלייבה' ואפילו 'בייליס', הרי שבשנים האחרונות אפשר לראות יותר ויותר מותגי וויסקי ידועים שמוציאים גרסאות מתוקות, מופחתות אלכוהול, עם "נושא" טעם מסוים.

מבית ג’ק דניאל’סלאחרונה אפשר להבחין שיותר ויותר מותגי וויסקי ידועים, כמו ג’ק דניאל’ס, מוציאים גרסאות מתוקות ומתובלות... (צילום: יח"צ)
מבית ג’ק דניאל’סלאחרונה אפשר להבחין שיותר ויותר מותגי וויסקי ידועים, כמו ג’ק דניאל’ס, מוציאים גרסאות מתוקות ומתובלות... (צילום: יח"צ)
לאחרונה אפשר להבחין שיותר ויותר מותגי וויסקי ידועים מוציאים גרסאות מתוקות ומתובלות... (צילום: יח"צ)

לפני שנה או שנתיים ראינו פתאום את ה'בושמיל'ס האני' המבוסס על הוויסקי האירי העדין והמתקתק גם ככה, בתוספת דבש, או 'ליקר גלנפידיך', 'אבן וויליאמ'ס דובדבן' ועוד כאלו ואחרים. והנה לפניכם שניים שונים ומשונים: האחד, אולי ליקר הוויסקי הוותיק, או לפחות הראשון שלי, או הראשון שגרם לי לאבד את הזיכרון רגעית ברחובות אלנבי של תחילת שנות ה-90, והשני - האחרון שיצא לשוק.

דרמבואי
דרמבואי

ה'דרמבואי' הוא ליקר ותיק מאד שנרקח בשנת 1745 על-ידי הנסיך צ'ארלס אדוארד סטיוארט, או בכינויו הידוע: 'בוני פרינס צ'ארלי', ומשויך לאי הסקוטי סקאי - ביתו ומולדתו של הסינגל מאלט הנפלא 'טאליסקר'. כמו כל סקוטי שמכבד את עצמו, הובס גם הנסיך סטיוארט בקרב מול האנגלים בקולודן, אך למזלנו שרד המתכון אשר מכיל וויסקי (סינגל מאלט במקור) ותערובת של דבש, תבלינים ועשבי תיבול מקומיים מהאי סקאי.

מי לא מכיר את הקוקטייל הקלאסי ואחד הוותיקים בעולם 'ראסטי נייל' שהוא בפשטות שילוב של דרמבואי עם סקוטש וויסקי בסיסי ביחסים משתנים (בדרך כלל לטובת הוויסקי). הקוקטייל הזה הוכן בפעם הראשונה על-ידי ברמן באי הוואי בשנת 1942 עבור האומן תיאודור אנדרסון.

ג'ק דניאל'ס טנסי פייר
ג'ק דניאל'ס טנסי פייר

החדש והמודרני יותר הוא ה'ג'ק דניאל'ס טנסי פייר'. ג'ק דניאל'ס - אולי אחד האייקונים הכי ידועים בעולם הוויסקי - הוציא גרסה מעניינת, מתוקה וספייסית על-בסיס הוויסקי הקלאסי שלו. מדובר בעצם בליקר וויסקי, עם 35% אלכוהול, בעל מתיקות גבוהה וטעמים ספייסיים של קינמון ופלפל שחור.

השילוב הזה הופך את המשקה לדרינק שיוצר תחושת חום מהירה ומכאן גם נובע שמו: "Tennessee Fire". אפשר לשתות אותו קפוא או על קרח ואפילו בתוך קפה. אני הלכתי על השילוב עם הקפה פשוט כדי להמתיק לי קצת את האספרסו של הבוקר...

ג'ק דניאל'ס טנסי פייר. מחיר: כ-140 ₪