מתלבטים איזה בקבוק יין יארגן לכם את ליל הסדר? קבלו כמה רעיונות לבקבוקי דאבל-מגנום ויינות בקופסה ופרגנו לעצמכם חיים קלים סביב שולחן החג…

4 כוסות? נו, הרי ברור לכם שארבע כוסות יין בארוחה זה ממש לא, "אז מה נשתנה הלילה הזה" אצלי, ובטח לא אצל שאר חברי המועצה. השנה, החלטנו להמליץ על כמה רעיונות שסוגרים לכם את הפינה של ארבע כוסות (כלומר, כוסות במונחים שלנו, בקבוקים בשפה של בני אדם רגילים...) בבקבוק אחד או בקופסה אחת. או בקיצור: מארז 'בג אין א-בוקס', או בקבוק דאבל-מגנום - שהוא בקבוק בן שלושה ליטר, שהם שווי-ערך לארבעה בקבוקי יין רגילים - שסוגרים לכם יופי-יופי את הפינה של הארוחה המשפחתית השנתית.

בקבוק דאבל-מגנום או קופסה סוגרים לכם כמו גדולים את הפינה הזאת של היין לליל הסדר... (צילום: יח"צ)
בקבוק דאבל-מגנום או קופסה סוגרים לכם כמו גדולים את הפינה הזאת של היין לליל הסדר... (צילום: יח"צ)
יין בבקבוק דאבל-מגנום או בקופסה סוגר לכם כמו גדולים את הפינה הזאת של היין לליל הסדר... (צילום: יח"צ)

עבור חבורת שתיינים עם חור בכיס, אין כמו יינות ה-Bag in a Box. מארזי קרטון פונקציונליים ידידותיים למשתמש המכילים שלושה ליטר של יין במחירים לגמרי סבירים.

דון סימון, לבן
דון סימון, לבן

יקב 'דיימיאל' המייצר את יינות 'דון סימון', שוכן באזור למנשה בספרד, שם מפיקים יינות מזנים מקומיים. לא יינות גדולים, אלא יותר בכיוון של יינות מאוזנים ונעימים המיועדים לשתייה יומיומית. 'דון סימון לבן' המיוצר מענבי איירן הוא יין קליל ופירותי בעל חמיצות טובה וטיפ טיפונת מינרליות שישתלב בקלות על שולחן החג.

מחיר: 75 ₪

פרימיטיבו, גרפונה
פרימיטיבו, גרפונה

הוא מגיע מפוליה שבדרום-איטליה, אם כי בעולם הוא מוכר יותר בשמו ה'אמריקאי': זינפנדל. המון פרי שחור יש כאן, בשל עד לכדי תחושת מתיקות מסוימת בפה. קראוד פליז'ר מוחלט, כזה שגם הדודה תשתה ממנו בשמחה.

מחיר: 159 ₪

בנימינה, שיראז B-BOX
בנימינה, שיראז B-BOX

במארז בעל העיצוב הצעיר והקליל הזה נמצא יופי של שיראז: פירותי ומתובל, עם נוכחות עץ קלה (הייתי חי טוב גם בלעדיה, אבל זה עדיין בגבולות הסביר). לזה בדיוק מתכוונים כשמדברים על יין שולחני לשתייה יומיומית.

מחיר: 99 ₪

ירושלים, קברנה-מרלו
ירושלים, קברנה-מרלו

יין אדום רענן, פשוט וכיפי, על טהרת הפרי, ללא שום נוכחות עץ מעיקה. במחיר כזה למארז, ורק שיהיה ברור - אנחנו מדברים פה על מחיר של פחות מ-18 ₪ לבקבוק, אני באמת לא חושב שאפשר לבקש יותר מזה.

מחיר: 69 ₪

בר מאור, תמוז
בר מאור, תמוז

הנה הוכחה שגם יין "רציני" יכול להגיע בקופסת קרטון (מה שכמובן מוזיל את העלויות, אך ממש לא פוגם באיכות). ה'תמוז' של 'בר מאור' הוא ממסך של מרלו, קברנה סוביניון ומרסלאן, שהתיישנו חלקם בחביות וחלקם במכלי נירוסטה, כך שמתקבל יין פירותי, לא כבד, ונעים לאללה לשתייה.

מחיר: 280 ₪

 

למי שרוצה לשחק אותה עם בקבוקי ירובעם (דאבל-מגנום), שלושה ליטרים של יין בבקבוק גדול ומרשים, הנה כמה דברים טובים שמסתובבים בארץ.

רמת-הגולן, ירדן קברנה סוביניון
רמת-הגולן, ירדן קברנה סוביניון

כי מה יותר קלאסי מהירדן קברנה סוביניון של יקב 'רמת-הגולן'? מעל שלושים שנה של נאמנות לסגנון ולאופי שבמובנים רבים הכתיב פה את הטון לתעשייה שלמה. ואם זה מגיע בבקבוק דאבל-מגנום, אז מה רבה השמחה. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר - וכמעט תמיד זה המקרה - בבצירים מתיישנים, בני למעלה מעשור.

מחיר: 1,790 ₪

קסטל, גראן וין
קסטל, גראן וין

את יין הדגל של 'קסטל' אנחנו יודעים שאפשר – ורצוי - ליישן שנים רבות, ואין כמו הפורמט של דאבל-מגנום כדי ליישן את היין לשנים רבות, נגיד - אם יתחשק לכם לפתוח איזה בקבוק בליל סדר של 2030. פה ושם עוד אפילו אפשר למצוא דאבל-מגנומים של 'קסטל' בני עשור ומעלה, ואז הסיפור של היין מתחיל להיות באמת מעניין, כשהפרי העצמתי מתחיל להירגע, הטאנינים מתרככים והריחות ה'בוגרים' (נו, כל החייתיות הזו, הטחב, או בקיצור כל הלכלוך הנעים באף) מתחילים להפציע.

מחיר: 1,028 ₪

שאטו גולן, אליעד
שאטו גולן, אליעד

ה'אליעד' של יקב 'שאטו גולן' הוא ההוכחה, לפחות בשבילי, שגם קברנה סוביניון עצמתי עם לא מעט בשלות, עץ ואלכוהול, יכול להיות טעים. לפחות בשבילי. במיוחד אחרי שהוא קצת נרגע בבקבוק. למרות שיש להם את הצורה המרגיזה ביקום (נסו לסדר בקבוקים של 'שאטו' גולן במקרר יין...), אי-אפשר להכחיש שרוב האנשים נשבים בקסם הזה ואין כמו דאבל-מגנום מפונפן שכזה כדי להרשים את כל יושבי השולחן.

מחיר: 2,100 ₪

דלתון, קברנה סוביניון רזרב
דלתון, קברנה סוביניון רזרב

קברנה גלילי קלאסי - פרי אדום ושחור, ירקרקות מנטולית מרעננת, הכל ארוז במסגרת עץ שנוכחת, אך לא משתלטת. אמנם לא יין שנושא עמו בשורה חדשה, אבל בהחלט מבוצע לעילא, והימור בטוח שכולם סביב השולחן יאהבו. צריך יותר מזה?

מחיר: 550 ₪

טפרברג, INSPIRE, דבוטאז'
טפרברג, INSPIRE, דבוטאז'

שם שאולי קשה לבטא (או להבין...), אבל יין שמאוד קל לשתות. וגם לסיים את הבקבוק. גם אם הוא בנפח של שלושה ליטרים. מלבק ומרסלאן פירותיים עם תיבול עדין ומסגרת עץ דקה נותנים פה יופי של יין.

מחיר: 320 ₪

וילה אנטינורי, אנטינורי
וילה אנטינורי, אנטינורי

היין שהתחיל בתור קיאנטי פשוט, הפך לפני כמה שנים לסופר-טוסקן פשוט, וכך או כך נשאר אחד המותגים האיטלקיים הפשוטים (הכל יחסי, כן?) הסימפטיים בשטח. לסנג'ובזה המסורתי חוברים כאן קברנה, מרלו וסירה והתוצאה היא יין עשיר בפרי בשל ומלא בקסם איטלקי.

מחיר: 542 ₪